50 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για διορισμούς εκπαιδευτικών: Αδιαφανής και χωρίς κριτήρια κατανομή θέσεων από το υπ. Παιδείας

0

Σε εφιάλτη στο δρόμο για το διορισμό μετατρέπεται η αδιαφανής και χωρίς κριτήρια κατανομή των θέσεων εκπαιδευτικών από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ανά κλάδο και περιοχή, σημειώνουν σε ερώτησή τους οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης – Θύελλα διαμαρτυριών από εκπαιδευτικούς

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της ΚΟ Γιάννη Ραγκούση και θέμα: «Σε εφιάλτη στο δρόμο για το διορισμό των εκπαιδευτικών μετατρέπεται η αδιαφανής και χωρίς κριτήρια κατανομή των θέσεων από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ανά κλάδο και περιοχή. Θύελλα διαμαρτυριών από εκπαιδευτικούς: Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Γερμανικών, Καλλιτεχνικών, Φυσικής Αγωγής, Φιλολόγων, Φυσικών και άλλων».

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, νομοθέτησε το σύστημα διορισμών, ενέγραψε στον προϋπολογισμό του 2019 το κονδύλι για τις πρώτες 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, προχώρησε την προκήρυξη με την πρόσκληση 3ΕΑ/2019 και δρομολόγησε τις προκηρύξεις και για τη Γενική Αγωγή A΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης.

Ένα χρόνο αργότερα, 2020, για την Ειδική Αγωγή και δύο χρόνια, 2021, για τη Γενική Αγωγή η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υποχρεώθηκε να προχωρήσει στις προσλήψεις 15.000 εκπαιδευτικών που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ,

η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δεν προχώρησαν σε αύξηση των διορισμών και σε σύσταση νέων οργανικών θέσεων πέρα από αυτές που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Είναι δε χαρακτηριστικό της πολιτικής της, ότι για πρώτη φορά θεσμοθέτησε τις τρίμηνες συμβάσεις των αναπληρωτών.
​σχετικά με τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στη Γενική Αγωγή δεν προχώρησε στη διάθεση όλων των οργανικών κενών στους υπό διορισμό εκπαιδευτικούς, παρά με έναν αδιαφανή τρόπο και χωρίς κριτήρια κατένειμε τις θέσεις ανά κλάδο, δημιουργώντας τεράστια αναστάτωση σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς.

Επομένως, είμαστε προ του τραγελαφικού φαινομένου, αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που επί πολλά χρόνια δίδασκαν σε μία περιοχή πλησίον της μόνιμης κατοικίας τους και οι οποίοι είναι στις πρώτες θέσεις των πινάκων, να βρεθούν διορισμένοι για δύο έτη υποχρεωτικά σε νησιά και άλλες ακριτικές περιοχές της χώρας, διασαλεύοντας την οικογενειακή τους γαλήνη και τον οικογενειακό τους προγραμματισμό.

Προφανώς, στη θέση τους στα μεγάλα αστικά κέντρα θα προσληφθούν αναπληρωτές που βρίσκονται πολύ πιο χαμηλά στους πίνακες κι σε αυτό το φαινόμενο δεν χωρεί έλλογη εξήγηση.
​Επιπρόσθετα, αντί να συστήσει νέες οργανικές θέσεις στις νέες ειδικότητες που εισήχθησαν σε όλα τα σχολεία της Α΄ θμιας Εκπαίδευσης με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τον Ενιαίο Τύπο Σχολείου και τη γενίκευση του Ολοήμερου Σχολείου ακόμα και στα ολιγοθέσια σχολεία, απλά μετέφερε 721 ιδρυμένες θέσεις από τη Β΄ θμια στην Α΄ θμια, μακριά και πέρα από τις πραγματικές ανάγκες του Ωρολογίου Προγράμματος.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μόνο για την κάλυψη των αναγκών της Β΄ Ξένης Γλώσσας, ΠΕ07-Γερμανικά, ενώ για το έτος 2020-21 χρειάστηκαν και στις δύο βαθμίδες  626 αναπληρωτές, οι οργανικές θέσεις για διορισμό είναι μόλις 53!​

Το ίδιο ισχύει σχεδόν και σε  όλους τους άλλους κλάδους, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Φυσικής Αγωγής, Αγγλικών, Φιλολόγων, Μαθηματικών, Φυσικών, της Β΄ Ξένης Γλώσσας, των Καλλιτεχνικών, της Θεατρικής Αγωγής , Μουσικής, κλπ., γεγονός που αποδεικνύει ότι οι 10.500 διορισμοί που αναγκάζεται να κάνει η κυβέρνηση είναι σταγόνα στον ωκεανό.
​οι πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου Α΄ θμιας και Β΄ θμιας Εκπαίδευσης είναι πολύ περισσότερες από τους 10.500 διορισμούς, γεγονός που καταδεικνύει η πρόσληψη δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών κάθε χρόνο.

Ερωτάται η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:

1. Με ποια αντικειμενικά κριτήρια έγινε η κατανομή των οργανικών θέσεων τόσο μεταξύ των δύο βαθμίδων όσο και ανά κλάδο των υπό διορισμό εκπαιδευτικών Γενικής Αγωγής;

2. Για ποιο λόγο δεν προχώρησε στη σύσταση νέων οργανικών θέσεων με αναλογικό τρόπο στις περιοχές όπου προσλαμβάνονται εκατοντάδες αναπληρωτές, οι οποίοι υποδεικνύουν και τις πραγματικές ανάγκες;

3. Ενόψει της κατάρτισης του προϋπολογισμού τους έτους 2022, θα εισηγηθεί την  αύξηση των δαπανών για την παιδεία συνολικά, ώστε να στηριχθεί το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και για να προχωρήσει σε νέους διορισμούς πέρα από αυτούς που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, σε αντιστοιχία με τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου;

4. Τι έχει να απαντήσει στους εκπαιδευτικούς συνολικά  κι ενδεικτικά σε αυτούς της Γερμανικής Γλώσσας ΠΕ07, για το συνολικό αριθμό διοριστέων (53), ενώ το 2020-21 είχαν προσληφθεί εκατοντάδες αναπληρωτές (626) ΠΕ07;

5. Επιμένει η κυβέρνηση στη θέση της ότι για το δημόσιο γενικά και για τη δημόσια εκπαίδευση ειδικά, για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις θα προσλαμβάνει έναν υπάλληλο/εκπαιδευτικό;

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com