Όσκαρ 2021: Στο «Nomadland» το βραβείο καλύτερης ταινίας

0

Στην «αόρατη» όπως αποκάλεσαν πολλοί χρονιά για το σινεμά, αυτή του Covid-19, με κορυφαία κινηματογραφικά φεστιβάλ να έχουν ακυρωθεί, η αμερικανική ακαδημία έμεινε πιστή στο ραντεβού των Όσκαρ με αρκετές εκπλήξεις

Το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας κέρδισε η ταινία «Nomadland» της Κλόι Ζάο.

 39χρονη Κινέζα σκηνοθέτης δήλωσε: «Εκ μέρους των παραγωγών μου, ευχαριστούμε την Ακαδημία και τους συνυποψήφιους μας και όσους μας βοήθησαν για να γίνει αυτή η ταινία, τη συγγραφέα του βιβλίου στο οποίο βασιστήκαμε, όλους όσους έπαιξαν, όσους βρήκαμε στο δρόμο και μας δίδαξαν τι σημαίνει πραγματική καλοσύνη».

Μια ανατροπή στη φετινή τελετή ήταν πως το συγκεκριμένο βραβείο δεν ανακοινώθηκε τελευταίο – όπως συμβαίνει πάντα στην ιστορία του θεσμού – αλλά πριν από την απονομή των βραβείων Α’ Γυναικείου και Α΄ Ανδρικού Ρόλου.

Η αμερικανική ταινία «Nomadland», ένα ρόουντ μούβι, που παρακολουθεί μια γυναίκα στα 60 της, που όταν χάνει τα πάντα εξαιτίας της Μεγάλης Κρίσης και ξεκινάει ένα ταξίδι στην αμερικανική Δύση με ένα μικρό βαν, έχει αποσπάσει ήδη τον Χρυσό Λέοντα στην Μπιενάλε, τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Δραματικής Ταινίας και τέσσερα βραβεία BAFTA της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Βραβεία Ερμηνειών

Στο κλείσιμο των φετινών Όσκαρ έγινε κάτι που δεν έχουμε ξανασυμβεί: Η παραδοσιακή σειρά των τελευταίων βραβείων αντιστράφηκε, πιθανώς με την προσδοκία πως το Α’ Ανδρικού θα πήγαινε στον Τσάντγουικ Μπόουζμαν δίνοντας ένα συγκινητικό κλείσιμο στην τελετή. Όμως εκεί κρυβόταν η μεγαλύτερη ανατροπή της βραδιάς. Ο Άντονι Χόπκινς πήρε το βραβείο για την συνταρακτική του ερμηνεία στο «The Father» κι η τελετή έκλεισε αμήχανα, μιας και δεν ήταν καν εκεί για να το παραλάβει.

Αμέσως πριν, άλλη μια έκπληξη. Στο έτσι κι αλλιώς πολύ ανταγωνιστικό βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου, το Όσκαρ πήγε στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ του «Nomadland», το οποίο έτσι έκλεισε τη βραδιά με τα περισσότερα βραβεία, 3 συνολικά.

Ο 83χρονος Σερ Άντονι Χόπκινς κέρδισε το βραβείο Α’ Ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «The Father» η οποία βασίζεται στην ιστορία ενός ηλικιωμένου άντρα που παλεύει με την γεροντική ανία καθώς αυτή επιδεινώνεται. Ο Χόπκινς κατάφερε να δραματοποιήσει τον ρόλο του και να παρουσιάσει με απόλυτη φυσικότητα τις δυσκολίες και τις συνέπειες της ασθένειας.

Είναι το δεύτερο βραβείο για τον Ουαλό ηθοποιό στην συγκεκριμένη κατηγορία. Η πρώτη ήταν το 1992 για την αξέχαστη ερμηνεία του ως «Χάνιμπαλ Λέκτερ» στην ταινία «Η Σιωπή των Αμνών».

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ πρώτευσε στην κατηγορία Α’ Γυναικείου ρόλου κερδίζοντας το τρίτο της Όσκαρ για την ερμηνεία της στην ταινία «Nomadland», ισοφαρίζοντας τους Μέριλ Στριπ, Ντάνιελ Ντέι Λιούις και Τζακ Νίκολσον. Η  63χρονη Αμερικανίδα ηθοποιός απέσπασε το πρώτο Όσκαρ της το 1997 για τον ρόλο της στην ταινία «Fargo» και, 21 χρόνια αργότερα, βραβεύτηκε εκ νέου για την ερμηνεία της στο φιλμ «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». «Θα έπρεπε να κάνουμε… καραόκι με τόσες φωνές που έχουμε εδώ τριγύρω. Δεν έχω λόγια. Ξέρουμε ότι είναι σαν ξιφασκία η δουλειά μας, πρέπει να δώσουμε μάχη για αυτό», δήλωσε η ΜακΝτόρμαντ.

Η Γιουν Γιου- τζουνγκ κέρδισε το Όσκαρ B’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο «Minari». «Ευχαριστώ όσους με ψήφισαν και όλη την οικογένεια της ταινίας, αλλά περισσότερο τον Λι Άιζακ Τσανγκ, γιατί χωρίς εκείνον δεν θα ήμουν εδώ απόψε. Δεν πιστεύω στον ανταγωνισμό… πώς να ανταγωνιστώ την Γκλεν Κλόουζ; Όλες μας είμαστε νικήτριες, απλά σήμερα είχα περισσότερη τύχη» δήλωσε, μεταξύ άλλων, η 74χρονη ηθοποιός από τη Νότια Κορέα που έκανε τους πάντες να γελάσουν απευθυνόμενη στον Μπραντ Πιτ στον οποίο είπε: «Επιτέλους σε γνωρίζω! Που ήσουν όταν κάναμε γυρίσματα στην Τούλσα;».

Ο Ντάνιελ Καλούγια απέσπασε το αντίστοιχο βραβείο στην ανδρική κατηγορία και συγκινημένος το αφιέρωσε στη μνήμη του ανθρώπου που ενσάρκωσε στην ταινία «Judas and the Black Messiah», τον αρχηγό των Μαύρων Πανθήρων Φρεντ Χάμπτον. «Πόσο ευλογημένοι είμαστε που ζούμε σε έναν κόσμο που υπήρξε κι αυτός», είπε ο 32χρονος Βρετανός ηθοποιός.

Η πιο συγκλονιστική στιγμή των Όσκαρ

Τόμας Βίντερμπεργκ: «Κάποιος κοίταζε το κινητό του ενώ οδηγούσε…»

Το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας κέρδισε η ταινία «Another Round» («Άσπρο Πάτο») του Δανού Τόμας Βίντερμπεργκ ο οποίος, στον συγκινησιακά φορτισμένο λόγο του, ευχαρίστησε την Ακαδημία και αφιέρωσε το βραβείο στην κόρη του, την οποία έχασε πρόσφατα σε δυστύχημα.

«Είχα φανταστεί αυτήν τη στιγμή από όταν ήμουν πέντε χρονών κι ετοίμαζα λόγους. Είναι μια ταινία για το πώς μπορείς να χάσεις τον έλεγχο στη ζωή. Θέλω να ευχαριστήσω τη σύζυγό μου μετά τη δύσκολη περίοδο που περάσαμε…

Θέλαμε να φτιάξουμε μια ταινία που να γιορτάζει τη ζωή και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων συνέβη κάτι απίστευτο. Κάποιος κοίταζε το κινητό του ενώ οδηγούσε και μέσα στο αυτοκίνητο ήταν η κόρη μου.

Πριν σκοτωθεί μου είχε στείλει ένα γράμμα ότι αγαπούσε το σενάριο αυτό. Νιώθω ότι είναι εδώ και με επευφημεί. Το έκανα για εκείνη, σαν φόρο τιμής. Αυτό το βραβείο είναι για εκείνη».

Τα βραβεία αναλυτικά

Καλύτερη Ταινία
«Nomadland»

Σκηνοθεσία
Κλόε Ζάο για το «Nomadland»

Α’ Ανδρικός Ρόλος
Άντονι Χόπκινς για το «The Father»

Α’ Γυναικείος Ρόλος
Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το «Nomadland»

B’ Γυναικείος Ρόλος
Γιουν Γιου-τζουνγκ για το «Minari»

Β’ Ανδρικός Ρόλος
Ντάνιελ Καλούγια για το «Judas and the Black Messiah»

Φωτογραφία
Έρικ Μέσερσμιντ για το «Mank»

Διασκευασμένο Σενάριο
Κρίστοφερ Χάμπτον και Φλόριαν Ζέλερ για το «The Father»

Πρωτότυπο Σενάριο
Έμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman»

Μουσική
«Soul» – Τζον Μπατίστ, Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος

Κοστούμια
Αν Ροθ για το «Ma Rainey’s Black Bottom»

Μοντάζ
«Sound of Metal»

Ήχου
«Sound of Metal»

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Ντόναλντ Γκρέιαμ Μπερτ για το «Mank»

Διεθνής Ταινία
Άσπρο Πάτο (Δανία)

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Soul (Pixar)

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους
«My Octopus Teacher» της Πίπα Έρλιχ

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους
«Colette»

Οπτικά Εφέ
«Tenet»

Πηγές: ΑΠΕ_ΜΠΕ, News247.gr, naftemporiki.gr

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Posting....

Powered by themekiller.com