Ερώτηση της Άννας Βαγενά προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τον σοβαρό κίνδυνο να κοπεί στα δύο ο παραλιακός άξονας-εναλλακτικό οδικό δίκτυο του Δήμου Αγιάς

0

Ερώτηση κατέθεσε η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Λάρισας Άννα Βαγενά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για το επείγον και κρίσιμο ζήτημα που αφορά τον κίνδυνο να κοπεί στα δύο ο παραλιακός άξονας, που συνδέει τους παραθαλάσσιους οικισμούς και που αποτελεί το εναλλακτικό οδικό δίκτυο, του Δήμου Αγιάς.

Πρόκειται για οδικό δίκτυο, για την κατασκευή και τη συντήρηση του οποίου έχουν από το 1980 έως σήμερα δαπανηθεί εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και το οποίο έκτοτε χρησιμοποιείται κατά κόρον από τους κατοίκους των παραθαλάσσιων οικισμών. Επιπλέον, αποτελεί το επίσημο εναλλακτικό εθνικό δίκτυο του τμήματος της ΠΑΘΕ από Πυργετό έως Λάρισα, όπως άλλωστε εμφανίζεται και στον οικείο χάρτη που εξέδωσε το ίδιο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, χρησιμοποιούμενο κάθε φορά που απαιτείται εναλλακτικά του αυτοκινητόδρομου από Ι.Χ. και οχήματα επαγγελματικής χρήσης, βαρέα οχήματα, μηχανήματα έργων, φορτηγά και λοιπές κατηγορίες οχημάτων μεικτού βάρους έως και 3,5 τόνων, όπως π.χ. καθ’ όλη τη διάρκεια κατασκευής της νέας Εθνικής Οδού.

Ο δρόμος αυτός, με την υπ` αριθμ. 3850/1998 τότε απόφαση του Νομάρχη Λάρισας, που δημοσιεύτηκε στο τέταρτο (Δ) τεύχος του Φ.Ε.Κ. 572/3-08-1998 χαρακτηρίσθηκε ως τμήμα του κοινοτικού οδικού δικτύου του Νομού Λάρισας.

Στη συνέχεια, η συντήρηση του ίδιου αυτού δρόμου, με την με αριθμό 3841/Τς «Καθορισμός οδών Περιφέρειας Θεσσαλίας που η συντήρησή τους ανήκει στις αρμοδιότητες των Υπηρεσιών της Περιφέρειας Θεσσαλίας και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων» απόφαση του τότε Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ανατέθηκε στην Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της Ν.Α. Λάρισας (περ. Β. 47).

Το 2008 ιδιώτες άσκησαν αγωγή αιτούμενοι να αναγνωρισθεί ότι τμήμα του δρόμου αυτού αποτελεί ιδιωτική έκταση και ότι είναι ιδιωτικός δρόμος. Η υπόθεση βρίσκεται στον Άρειο Πάγο, κατόπιν αναίρεσης που άσκησαν ο Δήμος Αγιάς και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, καθώς οι ιδιώτες δικαιώθηκαν σε πρώτο και δεύτερο βαθμό. Η υπόθεση συζητήθηκε στις 2-12-2020 και αναμένεται η έκδοση απόφασης.

Επιπλέον, η περιοχή κατά τα έτη 2017 και 2018 κηρύχθηκε με αλλεπάλληλες αποφάσεις σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης λόγω θεομηνιών και τελικά προκηρύχθηκε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η κατασκευή του υποέργου με τίτλο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ 8 ΤΜΗΜΑ ΑΓΙΟΚΑΜΠΟΥ – ΣΩΤΗΡΙΤΣΑΣ- ΒΕΛΙΚΑΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΘΕΟΜΗΝΙΑ» και ακολούθως συντάθηκε η τεχνική περιγραφή του έργου προϋπολογισμού 1.700.000 ευρώ και υπογράφτηκε η σύμβαση κατασκευής του συγκεκριμένου έργου.

Ο Δήμος Αγιάς έχει καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα και προσωρινή διαταγή, που πρόκειται να συζητηθούν τη Δευτέρα 19-04-2021, ενώ έχει λάβει ήδη απόφαση ότι σε περίπτωση έκδοσης απορριπτικής απόφασης από τον Άρειο Πάγο, θα προχωρήσει άμεσα τη διαδικασία απαλλοτρίωσης του συγκεκριμένου τμήματος παρά την επί έτη παραχώρηση στην κυκλοφορία.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. υπουργός:

1. Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να ολοκληρωθεί το έργο και να ξαναδοθεί ο παραλιακός άξονας- εναλλακτικό οδικό δίκτυο του Δήμου Αγιάς στην κυκλοφορία, για τον οποίο έχουν ήδη δαπανηθεί εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ;

2. Το Δημόσιο πρόκειται να παραστεί στη συζήτηση για τα ασφαλιστικά μέτρα και την προσωρινή διαταγή που έχει καταθέσει ο Δήμος Αγιάς, η οποία θα λάβει χώρα τη Δευτέρα 19-04-2021, προκειμένου να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των πολιτών και χρηστών του εν λόγω οδικού δικτύου;

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com