Ερώτηση 54 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης τα μεγάλα έργα υποδομών

0

«Η κυβέρνηση έχει απορρίψει τις προτάσεις της Αντιπολίτευσης για διάλογο μεταξύ της ίδιας, των πολιτικών δυνάμεων και των κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων, επί της ελληνικής πρότασης για το Ταμείο Ανάκαμψης, παρά το γεγονός ότι τα κονδύλια, το χρονικό εύρος και οι ανάγκες που θα καλύψει το ως άνω, υπερβαίνουν τη θητεία της παρούσας κυβέρνησης», επισημαίνουν 54 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σε ερώτηση που κατέθεσαν

Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, για τα μεγάλα οδικά έργα, τα οποία φέρεται να είχαν προταθεί για ένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης και τελικά απορρίφθηκαν από την Κομισιόν, κατέθεσαν 54 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Οι ίδιοι, αφού επικρίνουν την κυβέρνηση Μητσοτάκη για τη μη διαβούλευση και δημοσιοποίηση των προτάσεων της χώρας για το Ταμείο Ανάκαμψης, επισημαίνουν πως, βάσει δημοσιευμάτων, «σε ό,τι αφορά στον τομέα των Υποδομών, η Ελλάδα έχει καταθέσει μια αρχική πρόταση με περίπου 200 δημόσια έργα εθνικής σημασίας, προϋπολογισμού 28 δισ. ευρώ, έναντι δεσμευμένων επιχορηγήσεων για την Ελλάδα ύψους 16,4 δισ. του σχεδίου του Εθνικού Προγράμματος Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».

Συμπληρώνουν, δε, αμέσως μετά ότι φαίνεται να «έχουν προκύψει προβλήματα που αφορούν στη συμβατότητα οδικών και σιδηροδρομικών έργων μεγάλου προϋπολογισμού, τα οποία δεν έγιναν κατ’ αρχήν δεκτά από την Ε.Ε., καθώς δεν πληρούσαν τα κριτήρια της Επιτροπής».

Στα έργα που αναφέρουν ως απορριπτέα, σύμφωνα και με δημοσιογραφικές πληροφορίες, περιλαμβάνονται:

· η επέκταση της Αττικής Οδού,

· η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος,

· το βόρειο τμήμα του Ε65,

· τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ και

· ο δυτικός άξονας της Ιόνιας οδού έως την Κακαβιά.

Έτσι οι βουλευτές ρωτούν τον κ. Καραμανλή μέσω του κειμένου της ερώτησής τους, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά και του αναπληρωτή τομεάρχη Χρήστου Γιαννούλη:

1. Ποια έργα περιλαμβάνει η ελληνική λίστα με τα 200 και πλέον έργα υποδομών; Ποια απορρίφθηκαν και για ποιους λόγους; Ποιες οι επιπτώσεις στο χρόνο ολοκλήρωσής τους;

2. Ποια είναι η επιλογή της κυβέρνησης σε σχέση με τη χρηματοδότηση των έργων που φέρεται να απορρίφθηκαν;

3. Είχε ενημερώσει ο τεχνικός σύμβουλος του υπουργείου (εταιρεία συμβούλων Grant Thornton) για τα ανελαστικά κριτήρια του Ταμείου Ανάκαμψης, τα οποία απέκλειαν τα προαναφερθέντα έργα; Υπήρξε προειδοποίηση που αγνοήθηκε;

Τέλος, ζητούν από την κυβέρνηση να καταθέσει τη λίστα με τα δημόσια έργα που περιλαμβάνει η ελληνική πρόταση, την αλληλογραφία και κάθε σχετικό έγγραφο επικοινωνίας μεταξύ ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών σε σχέση με την κατάθεση και κρίση της ελληνικής πρότασης και την επίσημη λίστα με τις δεσμεύσεις πολιτικής, οι οποίες συνοδεύουν την άντληση κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης:

Η κυβέρνηση έχει επανειλημμένα απορρίψει τις προτάσεις των κομμάτων της Αντιπολίτευσης για διάλογο μεταξύ της ίδιας, των πολιτικών δυνάμεων και των κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων, επί της ελληνικής πρότασης για το Ταμείο Ανάκαμψης, παρά το γεγονός ότι τα κονδύλια, το χρονικό εύρος και οι ανάγκες που θα καλύψει το ως άνω, υπερβαίνουν κατά πολύ τη θητεία της παρούσας κυβέρνησης.

Αρνητική εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως, σύμφωνα με γερμανική εφημερίδα, η αρχική πρόταση της κυβέρνησης έχει γνωστοποιηθεί, εκτός από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές, και σε τρίτα πρόσωπα, όπως ευρωβουλευτές άλλων χωρών, αλλά όχι στις ελληνικές πολιτικές δυνάμεις και τους εγχώριους επαγγελματικούς, τεχνικούς και κοινωνικούς φορείς.

Οι πολιτικές δυνάμεις ενημερώνονται μέσω δημοσιευμάτων, που αναφέρουν, σε ό,τι αφορά στον τομέα των Υποδομών, πως η Ελλάδα έχει καταθέσει μια αρχική πρόταση με περίπου 200 δημόσια έργα εθνικής σημασίας, προϋπολογισμού 28 δισ. ευρώ, έναντι δεσμευμένων επιχορηγήσεων για την Ελλάδα ύψους 16,4 δισ. του σχεδίου του Εθνικού Προγράμματος Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Βάσει των ίδιων δημοσιευμάτων φέρεται να προέκυψαν προβλήματα που αφορούν στη συμβατότητα οδικών και σιδηροδρομικών έργων μεγάλου προϋπολογισμού, τα οποία δεν έγιναν κατ’ αρχήν δεκτά από την Ε.Ε., καθώς δεν πληρούσαν τα κριτήρια της Επιτροπής. Στα έργα που φέρεται να απορρίφθηκαν περιλαμβάνονται:

· η επέκταση της Αττικής Οδού

· η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

· το βόρειο τμήμα του Ε65

· τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ και

· ο δυτικός άξονας της Ιόνιας οδού έως την Κακαβιά.

Παράλληλα, βάσει της 9ης έκθεσης μετα-μνημονιακής εποπτείας, η Ελληνική Κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι μέχρι τα μέσα του μηνός Μαρτίου του έτους 2021 θα είχε εγκριθεί η νομοθεσία για την επιτάχυνση των στρατηγικών επενδύσεων που σχετίζονται με το Ταμείο Ανάκαμψης. Επενδύσεις και έργα θα «τρέχουν» από μία ειδική ομάδα (task force), στην οποία θα συμμετέχουν ανώτερα στελέχη υπουργείων, και η οποία θα επιλέγει έργα και δράσεις που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Επειδή τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης πρέπει να αξιοποιηθούν και να διοχετευθούν με τρόπο ισόρροπο και δίκαιο.

Επειδή ο χρόνος ζωής του Ταμείου Ανάκαμψης υπερβαίνει χρονικά τη θητεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Επειδή η διαχείριση των ως άνω κονδυλίων θα πρέπει να γίνει με γνώμονα την αποτελεσματική και στοχευμένη αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, την ανόρθωση της οικονομίας και την ενίσχυση της κοινωνίας.

Επειδή τα μεγάλα έργα υποδομής, η υλοποίηση των οποίων έχει «παγώσει» επί 20 μήνες, πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα, με στόχο τον πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό.

Επειδή η διαφάνεια στη διαχείριση κοινοτικών και εθνικών κονδυλίων και η διαβούλευση των σχετικών σχεδιασμών πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε κυβέρνηση.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Ποια έργα περιλαμβάνει η λίστα της ελληνικής πρότασης με τα 200 και πλέον έργα υποδομών; Ποια εξ αυτών απορρίφθηκαν; Ποιοι οι λόγοι απόρριψής τους; Ποιες οι επιπτώσεις της εν λόγω εξέλιξης στο χρόνο ολοκλήρωσης των μεγάλων οδικών και σιδηροδρομικών έργων;

2. Ποιες δεσμεύσεις πολιτικής «συνοδεύουν» την άντληση κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης;

3. Ποια είναι η επιλογή της κυβέρνησης σε σχέση με τη χρηματοδότηση των παραπάνω έργων που φέρεται να απορρίφθηκαν;

4. Είχε ενημερώσει ο τεχνικός σύμβουλος του υπουργείου (εταιρεία συμβούλων Grant Thornton) για τα ανελαστικά κριτήρια του ταμείου ανάκαμψης, τα οποία απέκλειαν τα προαναφερθέντα έργα; Υπήρξε προειδοποίηση που αγνοήθηκε;

Παρακαλούμε, επίσης, να κατατεθούν:

1. Η λίστα με τα δημόσια έργα που περιλαμβάνει η ελληνική πρόταση για το Ταμείο Ανάκαμψης.

2. Η αλληλογραφία και κάθε σχετικό έγγραφο επικοινωνίας μεταξύ ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών σε σχέση με την κατάθεση και κρίση της ελληνικής πρότασης.

3. Η επίσημη λίστα με τις δεσμεύσεις πολιτικής, οι οποίες συνοδεύουν την άντληση κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com