«Καπέλο» 38 εκ. ευρώ και καθυστερήσεις στην ήδη δρομολογημένη κατασκευή του Ε65

0

Εγκρίθηκε η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, αλλά με καθυστερήσεις και αυξημένο κόστος για το δημόσιο. Σχόλιο του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά.

Επί διακυβέρνησής ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες -από τη χάραξη του δρόμου ως τις μακρές διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- και κατατέθηκε, τον Μάιο του 2019, ο φάκελος έγκρισης του έργου στην Κομισιόν, απολύτως ολοκληρωμένο.

Η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι το Κηπουρειό Γρεβενών μήκους 64χλμ., ένα έργο 400 εκατ.ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί πλέον από το Ταμείο Ανάκαμψης και έχει ολοκληρώσει επιτυχώς το εγκριτικό στάδιο από την Κομισιόν, έχοντας μόνο το τελικό πράσινο φως από την διατομεακή Διεύθυνση. Μόλις γίνει αυτό, τότε θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του.

Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 36 μήνες και η λειτουργία του βόρειου τμήματος τοποθετείται χοντρικά μέχρι το τέλος του 2024.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς, η έγκριση καθυστέρησε δραματικά, πέραν του ενάμιση έτους, με ευθύνη του αρμόδιου υπουργείου. Η αδράνεια της Ν.Δ. στην εξέλιξη των μεγάλων έργων υποδομής είναι παροιμιώδης, αφού «παγωμένα» παραμένουν και ο ΒΟΑΚ και η Πατρών-Πύργου και το μετρό Θεσσαλονίκης και η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.

Ακόμα, η κυβέρνηση μην επιμένοντας στη συμφωνία για παραίτηση των παραχωρησιούχων από την επιδότηση λειτουργίας, ύψους 38 εκατ. ευρώ, μεγενθύνει υπέρμετρα τον προϋπολογισμό του έργου με σημαντικό κόστος για το δημόσιο.

Ν. Παππάς: «Μητσοτάκης και Καραμανλής να επιστρέψουν στην στρατηγική και τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομής και να μην πανηγυρίζουν»

Πιο συγκεκριμένα, η δήλωση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών είναι η εξής:

«Είναι προφανές ότι ως ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία χαιρετίζουμε την έγκριση κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε65.

Επί διακυβέρνησής μας ολοκληρώσαμε όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες -από τη χάραξη του δρόμου ως τις μακρές διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- και καταθέσαμε, τον Μάιο του 2019, τον φάκελο έγκρισης του έργου στην Κομισιόν, απολύτως ολοκληρωμένο.

Η σπουδή της Ν.Δ. και του κ. Καραμανλή να οικειοποιηθούν την έγκριση και να μηδενίσουν την καθοριστική συμβολή της κυβέρνησής μας είναι ακατανόητη και πολιτικά προκλητική.

Οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής, αντί να πανηγυρίζουν, θα πρέπει να απολογηθούν διότι:

· Η έγκριση καθυστέρησε δραματικά, πέραν του ενάμιση έτους, με ευθύνη του αρμόδιου υπουργείου. Η αδράνεια της Ν.Δ. στην εξέλιξη των μεγάλων έργων υποδομής είναι παροιμιώδης, αφού «παγωμένα» παραμένουν και ο ΒΟΑΚ και η Πατρών-Πύργου και το μετρό Θεσσαλονίκης και η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.

· Δεν επέμειναν στην παραίτηση των παραχωρησιούχων από την επιδότηση λειτουργίας, ύψους 38 εκατ. ευρώ, κάτι που είχαμε συμφωνήσει μαζί τους ως κυβέρνηση και που έχουμε πετύχει για το νότιο τμήμα του Ε65.

· Η πρόταση δικού τους βουλευτή, που είχε κατατεθεί το 2016 στο υπουργείο Υποδομών, προέβλεπε την αλλαγή της χάραξης του βόρειου τμήματος, ώστε να εξυπηρετείται μέρος της εκλογικής του περιφέρειας, και την εκτόξευση του κόστους του έργου κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Καλούμε τους κύριους Μητσοτάκη και Καραμανλή να επιστρέψουν στην στρατηγική και τον σχεδιασμό του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα υποδομής.

Για την ενίσχυση της απασχόλησης και των δημοσίων εσόδων, για τη δημιουργία ενός σύγχρονου αποθέματος υποδομών για τη χώρα, για την ανάκαμψη της οικονομίας».

Το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία: Ακόμα ένας οδικός άξονας με την ολοκλήρωση του Ε65

Η λειτουργία του βόρειου τμήματος θα σημάνει και την ολοκλήρωση όλου του αυτοκινητόδρομου Ε65, που πλέον θα ξεκινά από τη Λαμία και θα καταλήγει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό στα Γρεβενά. Θα γινει ένας άξονας 175χλμ, που θα διατρέχει 3 διαφορετικές Περιφέρειες (Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Δυτική Μακεδονία) και θα επηρεάζει άμεσα τις μεταφορές και σε μία τέταρτη, την Ήπειρο.

Η πλήρης ενεργοποίηση του Ε65 θα μεταμορφώσει και θα φέρει ανακατατάξεις στις οδικές μεταφορές και θα δημιουργήσει ένα ακόμα εθνικό άξονα που θα οδηγεί στα βόρεια σύνορα με τη συνδρομή του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή ενδυναμώνοντας ακόμα περισσότερο το ρόλο της Ελλάδας ως χώρας-υπερκόμβου μεταξύ Ευρώπης-Ασίας και Αφρικής.

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com