Προχωρούν στην «κατεδάφιση» της επαγγελματικής εκπαίδευσης – Ονομαστική ψηφοφορία ύστερα από αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ

0

Στην Ολομέλεια το νομοσχέδιο Κεραμέως που «κατεδαφίζει» την επαγγελματική εκπαίδευση, συζητήθηκε σε μια συνεδρίαση (!) και ψηφίστηκε τελικά μόνο από τη ΝΔ – Ονομαστική ψηφοφορία σε 4 βασικά άρθρα ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, που με δύο τροπολογίες του ζητά ακόμα τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για το σχολικό έτος 2020-2021 και τη δυνατότητα συμμετοχής φοιτητών σε εμβόλιμη εξεταστική περίοδο

Ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Πέμπτης στην Ολομέλεια η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ η Ελληνική Λύση δήλωσε «παρών» και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν.

Επίσης, υπερψηφίστηκαν και τα τέσσερα άρθρα του νομοσχεδίου για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία.

Ειδικότερα επί συνόλου 299 βουλευτών:

‘Αρθρο 9: Υπέρ 158 κατά 141 βουλευτές.

‘Αρθρο 10: Υπέρ 167 κατά 132.

‘Αρθρο 11: Υπέρ 158 κατά 141.

‘Αρθρο 123: Υπέρ 167 κατά 132

Το σχέδιο νόμου του υπ. Παιδείας για το «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης», είχε επανειλημμένα επικριθεί από την αξιωματική αντιπολίτευση κατά τη διάρκεια της συζήτησής του στις Επιτροπές του κοινοβουλίου, με τον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ να δίνει συνέχεια στην κριτική του επί του νομοσχεδίου:

Μ. Τζούφη: Το υπ. Παιδείας παραδίδει τα κλειδιά στην αγορά και τις επιχειρήσεις

«Η μόνη έγνοια του υπουργείου Παιδείας είναι να νομοθετεί υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης», τόνισε η Μερόπη Τζούφη για το νομοσχέδιο που κατεδαφίζει τη δημόσια εκπαίδευση και κατάρτιση, μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια. Παράλληλα υπογράμμισε πως «η κυβέρνηση παραδίδει τα κλειδιά στην αγορά και τις επιχειρήσεις, ενώ εξωθεί χιλιάδες παιδιά από τα θρανία στην φτηνή, πρώιμη κατάρτιση και την αναλώσιμη εξειδίκευση» (διαβάστε αναλυτικά)

Θ. Φωτίου: «Η μαθητεία από τα 15 χρόνια, ως απλήρωτη εργασία, είναι απαράδεκτη»

«Το νομοσχέδιο επιτείνει τις μορφωτικές ανισότητες στη νεολαία του τόπου και υπονομεύει το μέλλον της. Τα δεκαπεντάχρονα παιδιά δεν επιτρέπεται να έχουν εργοδότη. Θέλετε να τα καταδικάσετε στην αμάθεια και, ως εκ τούτου, στην αδυναμία να προσαρμόζονται στις αλλαγές που συντελούνται και θα συνεχίσουν να συντελούνται στον κόσμο της εργασίας» τόνισε μεταξύ άλλων η αν. τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για την Κοινωνική Αλληλεγγύη, μιλώντας επί του ν/σ στην ολομέλεια της Βουλής (αναλυτικά)

Ν. Γκαρά: «Εν μέσω πανδημίας η ΝΔ διαλύει και την επαγγελματική εκπαίδευση»

Σκληρή κριτική προς την υπουργό Παιδείας και συνολικά προς την κυβέρνηση άσκησε η βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Νατάσα Γκαρά, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση. Η Ν. Γκαρά τόνισε πως πρόκειται για ένα άκρως ταξικό νομοσχέδιο, που απαξιώνει τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση κι ενισχύει τις ανισότητες. Ένα νομοσχέδιο που βρίσκεται πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, της νεολαίας και του σύγχρονου κόσμου, με το οποίο η ΝΔ:

ΣΥΡΙΖΑ: Ονομαστική ψηφοφορία σε 4 άρθρα

Την ονομαστική ψηφοφορία 4 άρθρων του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Κατάρτιση ζητούν 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, με επιστολή που απέστειλαν στον πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα.

Πιο συγκεκριμένα, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζητούν τη διενέργεια ονομαστικής ψηφοφορίας για τα άρθρα:

§ 9: Σκοπός των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης & των Επαγγελματικών Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ

§ 10: Όροι και διαδικασίες ίδρυσης των ΕΣΚ και των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ

§ 11: Φοίτηση στις ΕΣΚ και των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ

§ 123: Ζητήματα συγκρότησης υπηρεσιακών συμβουλίων των εκπαιδευτικών

Τα άρθρα 9 έως 11 ορίζουν τη μεταγυμνασιακή επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση επιπέδου 3, με κύριο στόχο τη μείωση των μαθητών στο λύκειο και την «αποσυμφόρηση» της λυκειακής βαθμίδας, μέσω της εξώθησης χιλιάδων νέων στην πρόωρη κατάρτιση, στην φτηνή και απλήρωτη μαθητεία.

Το άρθρο 123 προβλέπει τη μη-συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια και τον διορισμό εκπροσώπων από την ίδια την υπουργό Παιδείας. Μετά την αποχή του 93% των εκπαιδευτικών στις πρόσφατες εκλογές της 7ης Νοεμβρίου, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επανέρχεται με μια πραξικοπηματική ρύθμιση που χειραγωγεί τα υπηρεσιακά συμβούλια.

Την επιστολή υπογράφουν οι βουλευτές Φίλης Νίκος, Τζούφη Μερόπη, Αμανατίδης Ιωάννης, Αναγνωστοπούλου Σία, Βερναρδάκης Χριστόφορος, Βέττα Καλλιόπη, Γκαρά Αναστασία, Ζεϊμπέκ Χουσεϊν, Ζουράρις Κωνσταντίνος, Μάρκου Κωνσταντίνος, Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα, Σκουρλέτης Πάνος, Σκούφα Μπέττυ, Φωτίου Θεανώ, Χρηστίδου Ραλλία

* * *

Διαβάστε σχετικά: Ένα στα πέντε παιδιά δεν συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση: Παρέμβαση στο «και πέντε» ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

* * *

Δύο τροπολογίες από ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ: Μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων φέτος, δυνατότητα συμμετοχής φοιτητών σε εμβόλιμη εξεταστική περίοδ

Τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για το σχολικό έτος 2020-2021 ζητούν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία με τροπολογία που κατέθεσαν στο σ/ν του Υπουργείου Παιδείας, με πρωτοβουλία του Τομεάρχη και της Αναπληρώτριας Παιδείας, Ν. Φίλη και Μ. Τζούφη.

Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω πανδημίας. Στην κρίσιμη αυτή περίοδο κάθε μέτρο, που αφορά την εκπαίδευση, πρέπει να συνδέεται με τη διασφάλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την άμεση επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν, στην από απόσταση εκπαίδευση.

Παράλληλα, λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%. Κατά συνέπεια, κρίνεται γενικότερα αδικαιολόγητη η εφαρμογή του θεσμού της τράπεζας θεμάτων στις εξεταστικές διαδικασίες για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών και μαθητριών και τη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε κάθε όμως περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει ιδίως τη φετινή σχολική χρονιά, εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην από απόσταση εκπαίδευση.

Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργούνται καταστάσεις που συμβάλλουν στην αύξηση των διακρίσεων και των αποκλεισμών και στην περαιτέρω διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

Για την εμβόλιμη εξεταστική

Τη δυνατότητα συμμετοχής φοιτητών σε εμβόλιμη εξεταστική περίοδο ζητούν επίσης οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία με τροπολογία που κατέθεσαν στο σ/ν του Υπουργείου Παιδείας.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας που κατατέθηκε, η δυνατότητα συμμετοχής φοιτητών σε εμβόλιμη εξεταστική έχει ρυθμιστεί για σοβαρούς κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους και κατά το παρελθόν. Η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία για λόγους κοινωνικούς και λόγους ισοτιμίας, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι δεν γεννάται ανομοιομορφία μεταξύ τελειόφοιτων λόγω της διαφορετικής αντιμετώπισης του ζητήματος από Τμήμα σε Τμήμα, αλλά και εντός του ιδίου Τμήματος από ακαδημαϊκό έτος σε ακαδημαϊκό έτος. Συγκεκριμένα η τροπολογία αναφέρει: «Οι φοιτητές που περάτωσαν την κανονική φοίτηση, η οποία ισούται με τον ελάχιστο αριθμό των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών, εξετάζονται στην εξεταστική περίοδο του χειμερινού και του εαρινού εξαμήνου κάθε ακαδημαϊκού έτους σε όλα τα μαθήματα που οφείλουν, ανεξάρτητα εάν αυτά διδάσκονται σε χειμερινό ή εαρινό εξάμηνο.»

Η προσθήκη-τροπολογία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Νίκου Φίλη και της Αναπληρώτριας Τομεάρχη, Μερόπης Τζούφη.

Τροπολογίες για τη βιωσιμότητα του περιφερειακού Τύπου και το αφορολόγητο και ακατάσχετο των ενισχύσεων στις επιχειρήσεις κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ

Δύο σημαντικές τροπολογίες κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ σε αυτό το νομοσχέδιο. Η μία αφορά στη μόνιμη διατήρηση της δημοσίευσης των διακηρύξεων στον περιφερειακό και τοπικό Τύπο, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα του Τύπου και τις θέσεις εργασίας σε αυτόν, καθώς λήγει αυτόν το μήνα η 5ετής παράταση που είχε δώσει στην εφαρμογή του μέτρου η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο αρμόδιος Υπουργός, κ. Πέτσας, μέχρι στιγμής κωφεύει και αδιαφορεί.

Η δεύτερη αφορά στην πρόβλεψη να καταστεί η ενίσχυση που καταβάλλεται από τις Διαχειριστικές Αρχές των Περιφερειών, στα πλαίσια υλοποίησης δράσης που αφορά στην ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, που επλήγησαν από την πανδημία Covid19, με τη μορφή επιχορήγησης κεφαλαίου κίνησης (μη επιστρεπτέα επιχορήγηση), αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη.

Τροπολογία και για την παράταση θητείας αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ΕΕΠ

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογία που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, «η παρούσα ρύθμιση κρίνεται αναγκαία, προκειμένου τα οικεία υπηρεσιακά συμβούλια να λειτουργούν έχοντας την απαιτούμενη νομιμοποίηση οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών και ΕΕΠ. Δεδομένης της αποχής του 93% των εκπαιδευτικών στις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου, που διεξήχθησαν ηλεκτρονικά και έχοντας παραιτηθεί η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων, καθώς και των συνθηκών λόγω covid-19, θέτουν σε διακινδύνευση την υγεία των συμμετεχόντων  στην εκλογική διαδικασία, κρίνεται αναγκαίο να παραταθεί η θητεία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και ΕΕΠ στα οικεία υπηρεσιακά συμβούλια, που υπηρετούν την παρούσα χρονική στιγμή, ώστε να  μπορούν να διεξαχθούν οι εκλογές με φυσική παρουσία των προσώπων που ψηφίζουν, όταν θα είναι υγειονομικά ασφαλής η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μελών ΕΕΠ που έχουν δικαίωμα να ψηφίζουν».

Προτείνοντες βουλευτές είναι οι Φίλης Νικόλαος, Τζούφη Μερόπη, Αμανατίδης Ιωάννης, Αναγνωστοπούλου Αθανασία, Βερναρδάκης Χριστόφορος, Βέττα Καλλιόπη, Γκαρά Αναστασία, Μάρκου Κωνσταντίνο, Φωτίου Θεανώ.

ΠΗΓΗ: left.gr

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com