Click Away: Παταγώδης αποτυχία το μερικό άνοιγμα

0

«Άγνωστη λέξη» στη συντριπτική πλειονότητα του πληθυσμού οι ψηφιακές παραγγελίες λιανικής, άδειοι οι εμπορικοί δρόμοι και τα κεντρικά καταστήματα

Αποκαρδιωτικό ήταν το θέαμα των άδειων εμπορικών δρόμων και των κλειστών καταστημάτων την Κυριακή, όπως επίσης των άδειων καταστημάτων χθες, πρώτη εργάσιμη της εβδομάδας, αλλά και της απουσίας στοιχειώδους εικόνας «κανονικότητας» στο λιανεμπόριο μέσω του click away.

Η πρώτη ημέρα μερικής επαναλειτουργίας στην αγορά κατόπιν πέντε εβδομάδων καθολικού lockdown ήταν ανησυχητικά υποτονική. Σύμφωνα με εμπορικούς συλλόγους όλης της χώρας, 8 στα 10 καταστήματα παρέμειναν προχθές κλειστά, ενώ και σε όσα λειτούργησαν ο τζίρος ήταν από ανύπαρκτος έως υποπολλαπλάσιος μιας κανονικής εργάσιμης. Απελπιστική ήταν η εικόνα και στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αφού, με ορισμένες εξαιρέσεις, παρέμειναν κλειστές την Κυριακή (λ.χ. Σκλαβενίτης και Μασούτης).

Οι ψηφιακές αγορές ήταν πανελλαδικώς σχεδόν ανύπαρκτες. Το click away σε αρκετές πόλεις δεν υπήρχε καν, ούτε τα sms. Το βάρος των αγορών κατόπιν προπαραγγελίας σήκωσε η τηλεφωνική επικοινωνία.

Στην Ερμού, κυριότερο εμπορικό δρόμο της πρωτεύουσας, την Κυριακή, οπότε επιτράπηκε η λειτουργία εμπορικών καταστημάτων με click away, η κίνηση ήταν εξαιρετικά περιορισμένη. Όπως περιορισμένη, και μέσω e-shop κατά βάση, ήταν, όπως ανέφεραν τοπικές πηγές, η κίνηση στη Θεσσαλονίκη.

Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Νίκος Κογιουμτζής ανέφερε στο Mega πως το click away είναι «σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες» και δημιουργεί σύγχυση στον εμπορικό κόσμο.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου έκανε λόγο για «ολοκληρωτική καταστροφή» και εκτίμησε πως τουλάχιστον 150.000 επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο έως τον Ιούνιο. Ειδικά όσον αφορά το click away, ο Γ. Χατζηθεοδοσίου διατύπωσε την εκτίμηση πως δεν μπορεί να ανταποκριθεί σ’ αυτό πάνω από το 10% των επιχειρήσεων και πως λειτουργεί προς όφελος των μεγάλων επιχειρήσεων και σε βάρος των μικρών.

«Στην επιχειρηματικότητα υπάρχουν κλάδοι που ο τζίρος τους αυτής της περιόδου φτάνει στο 30%-40% του τζίρου της χρονιάς. Οι επιχειρήσεις αυτές μένουν κλειστές, και μάλιστα υπάρχουν κάποιες που έχουν παραγγείλει δώρα για τα Χριστούγεννα τα οποία δεν θα μπορέσουν να τα πουλήσουν τον Γενάρη. Μιλάμε για μια ολοκληρωτική καταστροφή» πρόσθεσε.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε η δήλωση του προέδρου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Χάρη Καρανίκα: «Όλες οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου -μαζί με ελάχιστες μικρότερες που έχουν ισχυρή ψηφιακή παρουσία- θα αυξήσουν τον όγκο πωλήσεών τους είτε αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε συνδυαστικά με τη μέθοδο του click away. Αλλά για τη συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων -ιδιαίτερα στους μεγάλους κλάδους της ένδυσης και της υπόδησης-, οι οποίες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, ο εορταστικός τζίρος χάνεται οριστικά και αμετάκλητα».

Παρατήρησε ότι δημιουργείται άνιση αγορά δύο ταχυτήτων. Από τη μία τα χιλιάδες κλειστά, επί δύο συνεχείς μήνες, κυρίως συνοικιακά μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα. Στον αντίποδα, λίγοι ισχυροί του εμπορίου, που διευκολύνονται με το click away να εξυπηρετούν πελάτες στους οποίους δεν μπορούν να φθάσουν έγκαιρα οι εταιρείες κούριερ. Κάλεσε δε την κυβέρνηση να ανακοινώσει άμεσα «γενναίο πλαίσιο αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης της ρευστότητας για τους μικρομεσαίους εμπόρους».

Απογοητευτική εικόνα

Χθες, πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας τους ύστερα από πέντε εβδομάδες, κομμωτήρια, κουρεία, βιβλιοπωλεία, υπηρεσίες καλλωπισμού (εδώ υπήρξε και σύγχυση εάν ξανάνοιγαν κανονικά χθες ή σήμερα) του κέντρου είχαν εικόνα απογοητευτική, καθώς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα καταστήματα ήταν άδεια. Η όποια κίνηση περιορίστηκε σε επίπεδο συνοικιακών καταστημάτων.

  • Ρεπορτάζ του Θάνου Παναγόπουλου στην έντυπη ΑΥΓΗ

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com