Μέτρα προστασίας από την πανδημία στα ειδικά σχολεία ζητά ο Κόκκαλης από την Κεραμέως

0

Την εύλογη ανησυχία του προσωπικού ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σχετικά με τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας από τον covid19 στα ειδικά σχολεία, επισημαίνει ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Βασίλης Κόκκαλης με αναφορά του προς την υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως.

Ο κ. Κόκκαλης επικαλείται επιστολή του προσωπικού προς το υπουργείο Παιδείας και τους άλλους αρμόδιους φορείς, όπου αποτυπώνεται με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο η ελλιπής μέριμνα για την προστασία εκπαιδευτικών και μαθητών, ζητώντας την άμεση παρέμβαση του υπουργείου.

Αναλυτικά στην επιστολή τονίζονται τα εξής:

«Οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ειδικά νηπιαγωγεία, ειδικά δημοτικά, ΕΕΕΕΚ, ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια), ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας και στελεχώνονται από διδακτικό , επιστημονικό και υποστηρικτικό προσωπικό (Δάσκαλοι, Νηπιαγωγοί, Καθηγητές, Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Φυσιοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικό βοηθητικό προσωπικό, Λογοθεραπευτες, Σχολικοί Νοσηλευτές), οι οποίοι παρέχουν εκπαίδευση και υποστήριξη στους μαθητές.

Εν μέσω πανδημίας κρίθηκε απαραίτητη η αναστολή λειτουργίας όλων των βαθμιδών της Γενικής Εκπαίδευσης ,με σκοπό τη μείωση μετακίνησης και συνωστισμού.

Αποφασίστηκε όλες οι βαθμίδες της Ειδικής Εκπαίδευσης να παραμείνουν ανοιχτές και η εκπαίδευση να γίνεται δια ζώσης, με την τήρηση ειδικών μέτρων προστασίας.

1. Δεν έχει ανακοινωθεί κανένα ειδικό μέτρο προστασίας για τα ειδικά σχολεία, εκτός από τη χρήση μάσκας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ένα μικρό ποσοστό μαθητών.

Η εκπαίδευση στις ΣΜΕΑΕ στηρίζεται στην αμεσότητα ,στην επικοινωνία και στην επαφή.

Ενδεικτικά

Υποστήριξη φυσιοθεραπευτή- Επαφή

Υποστήριξη λογοθεραπευτή – επαφή

Υποστήριξη εργοθεραπευτή-επαφή

Εκπαίδευση στα εργαστήρια γεωπονίας /χειροτεχνίας/ Αυτόνομης διαβίωσης/κεραμικής /μαγειρικής/πληροφορικής- επαφή

Φυσική Αγωγή -επαφή

Υποστήριξη ψυχολόγου-επαφή

Υποστήριξη Κοινωνικού λειτουργού -επαφή

Υποστήριξη ειδικού βοηθητικού προσωπικού- επαφή Είναι αδύνατο να τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις (1,5 μ)

Στην περιφέρεια (π.χ. Χαλκιδική, Κιλκίς, Πέλλα) οι ΣΜΕΑΕ στελεχώνονται κατά 70% με εκπαιδευτικούς από άλλους Νομούς και κυρίως τη Θεσσαλονίκη. Έχουμε συνεχόμενη και καθημερινή μετακίνηση πληθυσμού.

Οι μαθητές μετακινούνται με μέσα καθημερινής μεταφοράς (κτελ, ταξί), με μεγάλη πληρότητα, χωρίς χρήση μάσκας και χωρίς τις απαραίτητες αποστάσεις προστασίας, με απόλυτο κίνδυνο μετάδοσης και διασποράς του ιού.

Οι γονείς μάς εκφράζουν καθημερινά τον φόβο και την ανησυχία τους.

Αρκετοί γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά τους λόγω της ανασφάλειας που νιώθουν ,εξαιτίας της μη τήρησης των μέτρων, ενώ άλλοι ανησυχώντας για τις απουσίες (ΕΝΕΕΓΥΛ) στέλνουν τα παιδιά με καθημερινό άγχος και φόβο για την επόμενη μέρα.

β. Υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν το απαραίτητο υγειονομικό υλικό και συνάδελφοι αναγκάζονται να πληρώσουν οι ίδιοι μάσκες και γάντια .

Τα περισσότερα ειδικά σχολεία έχουν ακατάλληλες κτιριακές υποδομές.

Μικρές αίθουσες ,χωρίς αυλή, προκάτ, λυόμενα, χωρίς τη δυνατότητα να κρατηθεί απόσταση .Ακόμα και με 3 μαθητές οι τάξεις είναι γεμάτες.

Με τις άσχημες καιρικές συνθήκες που πλέον επικρατούν, σε σχολικές μονάδες χωρίς στέγαστρο ή εξωτερικό χώρο(αυλή),εντείνεται ο κίνδυνος διασποράς.

Μεγάλο ποσοστό των ειδικών σχολείων, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα ,έχουν τεθεί σε αναστολή λόγω κρουσμάτων και μόλις ξεκινήσουν την λειτουργία τους ,τίθενται πάλι σε αναστολή λόγω καινούργιου κρούσματος.

Ειδικά σχολεία λειτουργούν με δυο και τρεις μαθητές(λόγω αγωνίας και φόβου των γονέων).

Για ποιά εύρυθμη λειτουργία μιλάτε; για ποιά συνέχιση εκπαιδευτικού προγράμματος; για ποιά ψυχολογική σταθερότητα;

Και οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι ,έχουν οικογένειες ,έχουν παιδιά ,έχουν οικείους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Φοβόμαστε όταν ακούμε καθημερινά :

Ειδικά σχολεία με κρούσματα, συναδέλφους να είναι διασωληνωμένοι, συναδέλφους να πεθαίνουν, εκατοντάδες κρούσματα και θανάτους.

Έχουμε δικαίωμα στο φόβο ,έχουμε δικαίωμα στην Υγεία ,έχουμε δικαίωμα να νιώθουμε ότι το εργασιακό περιβάλλον μας ,προσφέρει τη μεγίστη ασφάλεια στους μαθητές μας και σε εμάς.

Αυτή είναι η εικόνα των ειδικών σχολείων και με το να κωφεύετε δεν λύνετε κανένα πρόβλημα.

Προτείνουμε

Ι. Εκ περιτροπής παρουσία μαθητών, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ,προς αποφυγή συνωστισμού στο σχολικό χώρο και στα μέσα καθημερινής μεταφοράς τους.

Να δικαιολογηθούν οι απουσίες των μαθητών στα ΕΝΕΕΓΥΛ ,το διάστημα του lockdown

Στις περιπτώσεις που το μαθητικό δυναμικό του σχολείου σε καθημερινή βάση είναι μικρό, να αναστέλλεται η λειτουργία του και να γίνεται χρήση τηλεκπαίδευσης, με απόφαση του Δ/ντη Εκπαίδευσης ,μετά από πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Προσλήψεις εκπαιδευτικών /ΕΕΠ/ΕΒΠ για την κάλυψη συναδέλφων που αναγκαστικά είναι σε άδεια ειδικού σκοπού. ΌΧΙ μετακίνηση συναδέλφων που είναι τοποθετημένοι στην Γενική Εκπαίδευση.

Μένουν ακάλυπτοι μαθητές (με ΔΑΦ ,ΔΕΠΥ) από τα τμήματα ένταξης, την παράλληλη στήριξη και την υποστήριξη του ΕΒΠ

Κάλυψη όλων των ΣΜΕΑΕ με το απαραίτητο υγειονομικό υλικό

Εβδομαδιαία τεστ covidl9

Άμεση απόφαση αναστολής λειτουργίας με κρούσμα .

Όλο το προσωπικό των ΣΜΕΑΕ έρχεται σε άμεση επαφή με όλους τους μαθητές, δεν μπορεί να περιμένουμε 3 κρούσματα για να γίνει αναστολή μονάδας ,ενώ όλοι είναι στενές επαφές.

δ. Αναστολή σχολικών μονάδων που βρίσκονται σε περιοχές με υψηλό επιδημιολογικό δείκτη.

Εάν δεν μπορούν να παρθούν ειδικά μέτρα λειτουργίας, τότε θα εξακολουθούν τα ειδικά σχολεία να είναι υγειονομικές βόμβες και με τις αποφάσεις σας, θέτετε σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικείων τους

Αν δεν παρθούν ειδικά μέτρα, επιβάλλεται η αναστολή λειτουργίας όλων των ειδικών σχολείων.

Ο ιός δεν κάνει διακρίσεις!»

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com