ΣΥΝΕΚ Λάρισας: Παράσταση διαμαρτυρίας στην ΠΔΕ Θεσσαλίας ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία την Τρίτη 28 Απριλίου, 12 μ. μ.

0

Το υπουργείο Παιδείας της κυβέρνησης της ΝΔ αδιαφορώντας και παραγνωρίζοντας τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας εν μέσω πανδημίας επιμένει να προχωρήσει στην κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού, αντιπαιδαγωγικού και οπισθοδρομικού νομοσχεδίου της μέσα στην πρωτόγνωρη κατάσταση εγκλεισμού που όλοι οι πολίτες βιώνουμε.

Χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς δρομολογεί το βαθιά ταξικό και αναχρονιστικό σχολείο που ονειρεύεται, εμμένοντας στις ιδεοληψίες της και τους νεοφιλελεύθερους δογματισμούς, που οδηγούν στην εμπορευματοποίηση της γνώσης και βαθαίνουν ανισότητες, διαχωρισμούς και αποκλεισμούς.

Επαναφέρει το σχεδιασμό μιας αυταρχικής εσωτερικής και κυρίως πολλαπλής εξωτερικής αξιολόγησης με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη χειραγώγηση και τον έλεγχο των εκπαιδευτικών με υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Σχεδιασμοί που οδηγούν στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, των ίδιων των μαθητών και των οικογενειών τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, απαλείφοντας την υπαιτιότητα των αντιλαϊκών πολιτικών των κυβερνήσεων.

Επιπλέον τιμωρεί για μια ακόμα φορά τους αναπληρωτές, με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας αντί να λάβει ουσιαστικά μέτρα για τη στήριξή τους, που αναγκάζονται να διαβιώνουν εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους.

Νοσταλγώντας τις αντιεκπαιδευτικές και συντηρητικές ρυθμίσεις των Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου το Υπουργείο δρομολογεί ένα σχολείο ατελείωτο εξεταστικό κέντρο. Διπλασιάζει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, καθιστώντας πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης, αφού έτσι μεθοδεύει μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη, ενώ μετατρέπει το Λύκειο σε πεδίο σκληρότερου ανταγωνισμού, που ευνοεί τους οικονομικά ισχυρότερους. Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτοντας νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια.

Ορθώνει νέους φραγμούς στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και «κλείνει» ΕΠΑΛ, με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη. Κλείνουν το δρόμο σε χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους.

Αυστηροποιεί τις ποινές των μαθητών, επαναφέροντας ακραίες αναχρονιστικές τιμωρίες και το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής στους απολυτήριους τίτλους, που θα τους συνοδεύουν σε όλη τους της ζωή. Την ίδια στιγμή δε διαφαίνεται η λήψη πρόνοιας για την κάλυψη των αναγκών στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου και για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό (κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων κ.α.).

Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία και στεκόμαστε απέναντι στο υποχρηματοδοτούμενο σχολείο των διακρίσεων και των κατηγοριοποιήσεων που βούλεται να θεσμοθετήσει η κυβέρνηση της ΝΔ με το εχθρικό και απαράδεκτο πολυνομοσχέδιο που προωθεί προς άμεση ψήφιση.

Θεωρούμε δείγμα κοινωνικής αναλγησίας και δημοκρατικού ελλείμματος τη μεθόδευση της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να υλοποιήσει τα σχέδιά της ενάντια στα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα, εκβιαστικά με κλειστά τα σχολεία και με αντικειμενικές συνθήκες που περιορίζουν τη δυνατότητα συλλογικών διαδικασιών από τα σωματεία.

Οι εκπαιδευτικοί της χώρας μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης, παρά την έλλειψη υποδομής στηρίξαμε την «εξ’ αποστάσεως» εκπαίδευση με ίδια μέσα, αφιέρωση πολλών ωρών και κάποιοι με δική τους υλική δαπάνη.

Η συγκυρία της καραντίνας δεν επιτρέπουμε να αποδειχτεί ευκαιρία για την επίθεση της κυβέρνησης στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. Καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να μας επιβάλει σιωπητήριο στο όνομα του κορονοϊού. Κλιμακώνουμε συνεχώς και πολλαπλώς την πάλη ενάντια στις επιδιώξεις του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης, για να μείνει το επιθετικό αυτό πολυνομοσχέδιο στα χαρτιά.

Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία!

Γραμματεία ΣΥΝΕΚ Λάρισας

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com