Άτολμοι και νεοφιλελεύθεροι: Η ΝΔ έβαλε τη σφραγίδα της στο νέο συνταγματικό χάρτη

0

Κατά την ψηφοφορία της Δευτέρας 25/11 η ΝΔ απέρριψε όλες τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ – Ο Αλ. Τσίπρας έδωσε έμφαση στα συντηρητικά χαρακτηριστικά που έδωσε η ΝΔ στην αναθεώρηση ενώ έκανε ειδική αναφορά στην πρωτοφανή πρόταση της ΝΔ για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας

—————————————————————————————–

Με εννιά σημαντικές διατάξεις από τις συνολικά 49 που πρότειναν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και αφορούσαν 28 άρθρα του Συντάγματος, η Ολομέλεια της Βουλής σφράγισε την Δευτέρα 25 Νοεμβρίου τον νέο συνταγματικό χάρτη της χώρας.

   Οι εννέα συνταγματικές αλλαγές αφορούν:

– Διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας και αποσύνδεση της από τη πρόωρη διάλυση της Βουλής

– Δυνατότητα στους Έλληνες του εξωτερικού να ψηφίζουν στο τόπο διαμονής τους (έλαβε 212 ψήφους)

– Κατάργηση της αποσβεστικής προθεσμίας για άσκηση δίωξης υπουργών υφυπουργών κοινή πρόταση 274 ΝΑΙ, μηδέν ΌΧΙ, 23 «ΠΑΡΩΝ»

– Περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας και προστασία μόνο για κοινοβουλευτικά του καθήκοντα και όχι για ζητήματα ποινικού κώδικα

– Κατοχύρωση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος

– Λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία με υπογραφή 500.000 πολιτών

– Επιλογή μελών Ανεξάρτητων Αρχών από τα 3/5 της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής και όχι από τα 4/5.

– Δυνατότητα στη μειοψηφία να συγκροτεί δύο Εξεταστικές Επιτροπές ανά κοινοβουλευτική περίοδο

– Εξομοίωση στρατιωτικών με τακτικούς δικαστές

   Αποφασιστικό ρόλο στις νέες αναθεωρητέες διατάξεις που εγκρίθηκαν μετά από ψηφοφορία, είχε η κυβερνητική πλειοψηφία που προέκυψε από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου και αριθμεί 158 βουλευτές. Κατά την ψηφοφορία η ΝΔ απέρριψε όλες τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Από την πλευρά της, η αξιωματική αντιπολίτευση υπερψήφισε τη κοινή πρόταση που είχε καταθέσει μαζί με τη ΝΔ για την κατάργηση της αποσβεστικής προθεσμίας σε ό,τι αφορά την ποινική ευθύνη υπουργών καθώς και τις δύο ξεχωριστές προτάσεις, τη δική της και της ΝΔ για τη λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία.

   ΌΧΙ είπε ο ΣΥΡΙΖΑ στις δύο προτάσεις της ΝΔ που αφορούν τη διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας και την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού.

Ποιος είναι τελικά «αδιάβαστος και ψεύτης»

Θυμίζουμε ότι ο Κυρ. Μητσοτάκης επιχείρησε να παίξει το χαρτί του «διαβασμένου». Αναφερόμενος στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον αποκάλεσε αδιάβαστο σχετικά με τις αναφορές του πρώτου για παλαιότερες θέσεις της ΝΔ υπέρ της καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος.

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε: «Το πόσο συναινετική και συνθετική υπήρξε η πρότασή μας φαίνεται άλλωστε και από το γεγονός ότι υιοθετήσαμε ακόμα και προτάσεις που είχε κάνει το 2014 η Νέα Δημοκρατία». «Όπως την τότε πρότασή της να εκλέγεται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μετά από αλλεπάλληλες ψηφοφορίες στη Βουλή, πάντοτε όμως με αυξημένη πλειοψηφία, και εναλλακτικά με άμεση εκλογή από το λαό», συμπλήρωσε ο Αλέξης Τσίπρας, «ή την πρότασή της για καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος».

Εκεί βρήκε την ευκαιρία ο πρωθυπουργός να κάνει τον… διαβασμένο, αγνοώντας παλαιότερες θέσεις της ΝΔ. Έτσι στην επίθεσή του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ανέφερε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ επέμεινε σε διαφορετική κατεύθυνση με περιττούς συνταγματικούς βερμπαλισμούς. Με επικίνδυνες κάποιες διατάξεις πολιτικού καιροσκοπισμού. Πού ακούσατε ότι εμείς προτείναμε την απλή αναλογική ως μόνιμο σύστημα; Άλλο η συνταγματική κατοχύρωση σταθερού εκλογικού συστήματος και άλλο ότι προτείναμε την απλή αναλογική ως σύστημα Η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση, όταν μιλούσε για αναθεώρηση του Συντάγματος, εννοούσε τη ματαίωση μιας ριζικής αλλαγής. Χωρίς ίχνος ντροπής λέτε τώρα ότι αυτή η αναθεώρηση είναι «τζούφια». Κύριε Τσίπρα, για άλλη μια φορά, είστε κατώτερος των περιστάσεων και των ευθυνών σας απέναντι στην Ιστορία», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Τότε η ΝΔ συγκυβερνουσε με ΠΑΣΟΚ και μπήκε μετά από πίεση Βενιζέλου. «Άρα αδιάβαστος και ψεύτης είναι ο Μητσοτάκης που δεν ξέρει ούτε τι πρότεινε το κόμμα του πριν μια πενταετία», τονίζουν πηγές του ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτή είναι η πρόταση της ΝΔ το 2014, που μιλουσε για την καθιερωση αναλογικου συστήματος:

α3) Του άρθρου 54 παρ. 1, ως προς το εκλογικό σύστημα.  Και τούτο προς δύο κατευθύνσεις:  Η πρώτη προσδιορίζεται από την ανάγκη ρητής καθιέρωσης μιας μορφής αναλογικού συστήματος, με δεδομένο το γεγονός ότι η ως τώρα κοινοβουλευτική μας εμπειρία έχει καταδείξει πως το αναλογικό σύστημα ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες διεύρυνσης της δημοκρατικής νομιμοποίησης της Βουλής, συνακόλουθα δε της Κυβέρνησης, η οποία ούτως ή άλλως στηρίζεται στην εμπιστοσύνη της Βουλής.  Και η δεύτερη προσδιορίζεται από την ανάγκη καθιέρωσης αποτελεσματικότερων εγγυήσεων για την αποφυγή της συχνής –και μάλιστα με αμιγώς κομματικά κριτήρια- αλλαγής του εκλογικού συστήματος.

Μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή του το γραφείο τύπου της Κουμουνδούρου αναφέρει πως «ο κ. Μητσοτάκης δε βρήκε ούτε μισό επιχείρημα για την άρνηση της ΝΔ να ψηφίσει την ερμηνευτική διάταξη που αποσαφηνίζει ότι η δωροδοκία δεν είναι στα καθήκοντα του υπουργού». «Η σιωπή του συνιστά ομολογία ενοχής για την πολιτική σκοπιμότητα του να καλύψει μελλοντικά μέσω παραγραφής υπουργούς της ΝΔ που ενδεχομένως να διερευνώνται ή να διερευνηθούν δικαστικά για δωροδοκία».

«Ισχυρίστηκε, για ακόμη μία φορά ψευδώς προκειμένου να αντικρούσει τα επιχειρήματα του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, ότι ουδέποτε η ΝΔ πρότεινε την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος στο Σύνταγμα». «Ο κ. Μητσοτάκης δεν είχε ούτε μισό επιχείρημα για την αδιανόητη επιλογή του να ευτελίσει το θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας, προτείνοντας επιλογή του ακόμα και με σχετική πλειοψηφία».

Aλ. Τσίπρας: Έπρεπε να έρθει η Αριστερά για να αναθεωρηθεί το άρθρο 86

Στη στάση του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με τη συνταγματική αναθεώρηση αλλά και στην πορεία της διαδικασίας τα τελευταία χρόνια αναφέρθηκε ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατά την ομιλία του στη Βουλή, λίγο πριν να ολοκληρωθεί στην Ολομέλεια η συζήτηση επί του θέματος.

Ο Αλ. Τσίπρας απάντησε σε όλα τα επιχειρήματα που προβάλλουν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ

«Μας λέτε: δεν υπάρχει ερμηνευτική διχογνωμία για το άρθρο 86.

Απαντάμε: βεβαίως και υπάρχει ερμηνευτική διχογνωμία και για αυτό ακριβώς προτείνουμε την δήλωση. Ερμηνευτική δήλωση σημαίνει αυθεντική ερμηνεία του συντάγματος. Αυθεντική ερμηνεία του συντάγματος μόνο η αναθεωρητική βουλή κάνει. Ποια καλύτερη ευκαιρία από αυτήν ως αναθεωρητική βουλή και ως πολιτικό σύστημα να δώσουμε ξεκάθαρο μήνυμα;

Μας λέτε: δεν μπορεί να υπάρχει αναδρομικότητα σε ποινική διάταξη.

Απαντάμε: Για ποια αναδρομικότητα μας λέτε;

Άλλο τροποποίηση διάταξης, άλλο αυθεντική ερμηνεία της διάταξης. Εδώ δεν εισάγεται νέος ποινικός κανόνας».

«Ψάχνετε να βρείτε νομικά επιχειρήματα και δικαιολογίες, γιατί η δική σας παρουσία στη διακυβέρνηση του τόπου ήταν θλιβερή και σκιώδης, για αυτό άλλωστε και οδηγήσατε τον τόπο στη χρεοκοπία» ενώ «η πρότασή μας είναι πεντακάθαρη, για τον απλούστατο λόγο ότι κι εμείς είμαστε πεντακάθαροι. Όσο ασκήσαμε εξουσία, την κυβερνητική παρουσία μας δεν τη σκιάζει καμία υποψία σκανδάλου».

Αρνούνται την μετάφραση της Αγίας Γραφής

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε έμφαση στα συντηρητικά χαρακτηριστικά που έδωσε η ΝΔ στην αναθεώρηση. «Εμείς προτείναμε να καταργηθεί το άρθρο 3 παράγραφος 3. Τί λέει η παράγραφος 3; Λέει ότι «απαγορεύεται» –αυτή τη λέξη χρησιμοποιεί το άρθρο, απαγορεύεται λέει– τί;  Απαγορεύεται η μετάφραση της Αγίας Γραφής χωρίς προηγούμενη άδεια» είπε και συνέχισε: «σε ποιον αιώνα βρισκόμαστε και σε ποια χώρα; Είμαστε στον εικοστό πρώτο αιώνα; Ή έχουμε μείνει στα «ευαγγελιακά» του 1901, που αποτέλεσαν την αφορμή για να μπει αυτή η διάταξη στο Σύνταγμα του 1911; Πού βρισκόμαστε για να επικυρώνουμε τέτοιες διατάξεις, παρότι έχει προταθεί η κατάργησή τους; Δεν είμαστε στην Ευρώπη των θεμελιωδών δικαιωμάτων και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης; Δεν πέρασε από εδώ ο Διαφωτισμός; Εσείς κύριε Μητσοτάκη που είστε, κατά δήλωσή σας, φιλελεύθερος, θέλετε το Σύνταγμα να απαγορεύει βιβλία; Θέλετε να απαιτείται προηγούμενη άδεια για να μεταφράσεις ένα βιβλίο;»

«Ιερό» σχολίασε ο Κ. Μητσοτάκης. «Δεν διαφωνώ αλλά τελικά, ποιος είναι φιλελεύθερος και εκσυγχρονιστής: Αυτός που, στα λόγια, διακηρύσσει μεγαλοστομίες, αλλά στην πράξη μένει κολλημένος στο πιο παρωχημένο και σκοτεινό παρελθόν;». ρώτησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Ακόμη ο Αλ. Τσίπρας επεσήμανε ότι η ΝΔ «απορρίπτει την πρόταση να μπει στο Σύνταγμα η απαγόρευση διακρίσεων λόγω φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού» και «απορρίπτει, επίσης, την πρόταση να μπει στο Σύνταγμα η αρχή «ίση αμοιβή για ίση εργασία» ανεξαρτήτως ηλικιακών διακρίσεων. Άρα το Σύνταγμα επιτρέπει να φέρω ξανά τον υποκατώτατο μισθό ή να κάνω άλλες διακρίσεις».

Αδιανόητη η εκλογή Προέδρου μειοψηφίας

Ειδική αναφορά έκανε ο Αλ. Τσίπρας στην πρόταση της ΝΔ για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Το αδιανόητο είναι ότι η ΝΔ προτείνει Πρόεδρο μειοψηφίας! Πρόεδρο τον οποίο θα έχει αποδοκιμάσει, είτε με καταψήφιση είτε με αποχή, η απόλυτη πλειοψηφία της Βουλής! Δηλαδή Πρόεδρο (μονο)κομματικό. ‘Η μάλλον Πρόεδρο κομματάρχη».

«Θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο Κωνσταντίνος Τσάτσος, όταν έφτιαχναν το Σύνταγμα του 1975, ότι έχει θέση στο πολίτευμά μας Πρόεδρος μειοψηφίας; Θα δεχόταν ποτέ ο Καραμανλής και ο Τσάτσος να γίνουν οι Πρόεδροι που έγιναν, αν ήξεραν ότι για να εκλεγούν στη θέση αυτή αρκεί η πλειοψηφία που απαιτείται για να εγκρίνει η Βουλή έναν διοικητή ΔΕΚΟ;» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και προειδοποίησε ότι «αν αυτή η πρόταση περάσει, θα μείνει ως μαύρο στίγμα στην ιστορία του πολιτεύματός μας, αλλά και στην ιστορία της παράταξης της ΝΔ».

Αναλυτικότερα, οι εννιά μεγάλες συνταγματικές αλλαγές τις οποίες ενέκριναν οι 300 βουλευτές είναι:

– Άρθρο 54: Ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού: ΝΑΙ 212, ΟΧΙ 84, «ΠΑΡΩΝ» 1

Η πρόταση της ΝΔ για προσθήκη παρ. 4 ορίζει ότι: «Με τον νόμο της παραγράφου 4 του άρθρου 51 μπορεί να τίθενται προϋποθέσεις στην άσκηση του εκλογικού δικαιώματος στον τόπο διαμονής τους από τους εκλογείς που κατοικούν έξω από την επικράτεια, όπως πραγματικός δεσμός με τη χώρα, αυτοπρόσωπη παρουσία σε εκλογικό τμήμα, χρόνος απουσίας από τη χώρα ή παρουσία στη χώρα για ορισμένο χρόνο στο παρελθόν. Με τον νόμο του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να ορίζεται ότι ορισμένες θέσεις του ψηφοδελτίου Επικρατείας κάθε κόμματος της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου καταλαμβάνονται υποχρεωτικά από απόδημους Έλληνες. Νόμος μπορεί να προβλέπει ότι η ψήφος των εκλογέων που ψηφίζουν σε εκλογικά τμήματα έξω από την Επικράτεια, δεν προσμετράται σε συγκεκριμένη εκλογική περιφέρεια αλλά σε επίπεδο Επικρατείας. Με τον νόμο της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου μπορεί να καθιερώνονται μια ή περισσότερες εκλογικές περιφέρειες απόδημου ελληνισμού, κατά παρέκκλιση της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου».

Ουσιαστικά με την πρόταση της ΝΔ, κατοχυρώνεται συνταγματικά η ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού δίνοντας τις γενικές κατευθύνσεις, ενώ ο κοινός νομοθέτης θα θέσει ειδικότερα τις προϋποθέσεις για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος τους.

– Άρθρο 32 παρ 4 και 5: Εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας: ΝΑΙ 158, ΟΧΙ 139

Η πρόταση της ΝΔ ορίζει ότι: «Αν δεν επιτευχθεί ούτε και στην Τρίτη ψηφοφορία η αυξημένη αυτή πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ύστερα από πέντε μέρες και εκλέγεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκείνος που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών. Αν δεν επιτευχθεί ούτε αυτή η πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ύστερα από πέντε μέρες και εκλέγεται Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκείνος που συγκεντρώνει τη σχετική πλειοψηφία. Σε περίπτωση ισοψηφίας, εκλέγεται πρόεδρος της Δημοκρατίας που συγκέντρωσε μεγαλύτερο αριθμό ψήφων στην πρώτη ψηφοφορία της προηγούμενης παραγράφου».

Με τη νέα διάταξη αποσυνδέεται η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής ενώ η εκλογή του γίνεται με απόλυτη ή και σχετική πλειοψηφία (δηλαδή με 151 ή και λιγότερες ψήφους).

– Άρθρο 21 παρ 1: Προσθήκη εδαφίου για ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα:

ΝΑΙ 190, ΟΧΙ 107

Η πρόταση της ΝΔ ορίζει ότι: «Η οικογένεια ως θεμέλιο της συντήρησης για προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του κράτους. Το Κράτος μεριμνά για τη διασφάλιση συνθηκών αξιοπρεπούς διαβίωσης όλων των πολιτών μέσω ενός συστήματος ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, όπως νόμος ορίζει».

– Άρθρο 101 Α: Ανεξάρτητες Αρχές:

ΝΑΙ 158, ΟΧΙ 139

Η πρόταση της ΝΔ ορίζει ότι: «Νόμος ορίζει τα σχετικά με την επιλογή και την υπηρεσιακή κατάσταση του επιστημονικού και λοιπού προσωπικού της υπηρεσίας που οργανώνεται για την υποστήριξη της λειτουργίας κάθε ανεξάρτητης αρχής. Τα πρόσωπα που στελεχώνουν τις Ανεξάρτητες Αρχές πρέπει να έχουν τα ανάλογα προσόντα, όπως νόμος ορίζει. Η επιλογή τους γίνεται με απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής. Η απόφαση λαμβάνεται με πλειοψηφία των τριών πέμπτων των μελών της. Η θητεία των μελών των Ανεξάρτητων Αρχών παρατείνεται έως το διορισμό νέων μελών. Τα σχετικά με τη διαδικασία επιλογής των μελών των Ανεξάρτητων Αρχών και της λειτουργίας και των αρμοδιοτήτων της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής ορίζονται από τον Κανονισμό της Βουλής».

– Άρθρο 73: Λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία με προτάσεις νόμων μετά από υπογραφή 500.000 πολιτών: ΝΑΙ 254, ΟΧΙ 32, «ΠΑΡΩΝ» 11

Η πρόταση της ΝΔ ορίζει ότι: «Με υπογραφή 500.000 πολιτών που έχουν δικαίωμα ψήφου, μπορούν να κατατίθενται έως δύο ανά κοινοβουλευτική περίοδο προτάσεις νόμων στη Βουλή, οι οποίες με απόφαση του Προέδρου της παραπέμπονται στην οικεία κοινοβουλευτική επιτροπή προς επεξεργασία και εν συνεχεία εισάγονται υποχρεωτικά προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια του Σώματος. Οι προτάσεις νόμων του προηγούμενου εδαφίου δεν μπορεί να αφορούν θέματα δημοσιονομικά, εξωτερικής πολιτικής και εθνικής άμυνας. Νόμος ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις εφαρμογής της παρούσας παραγράφου».

– Άρθρο 86 παρ 3: Ποινική ευθύνη υπουργών και κατάργηση της σύντομης αποσβεστικής προθεσμίας που οδηγούσε σε παραγραφή: ΝΑΙ 274, «ΠΑΡΩΝ» 23

Η κοινή πρόταση ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ορίζει ότι: «Πρόταση άσκησης δίωξης υποβάλλεται από 30 τουλάχιστον βουλευτές. Η Βουλή, με απόφαση της που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών, συγκροτεί ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, διαφορετικά η πρόταση απορρίπτεται ως προδήλως αβάσιμη. Το πόρισμα της επιτροπής του προηγούμενου εδαφίου εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής, η οποία αποφασίζει για την άσκηση ή μη δίωξης. Η σχετική απόφαση λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών. Με τη διαδικασία και την πλειοψηφία του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής η Βουλή μπορεί οποτεδήποτε να ανακαλεί την απόφαση της ή να αναστείλει τη δίωξη, την προδικασία ή την κύρια διαδικασία».

– Άρθρο 62: Περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά μόνο στα κοινοβουλευτικά καθήκοντα του βουλευτή:

ΝΑΙ 179, ΟΧΙ 117, «ΠΑΡΩΝ» 1

Η πρόταση της ΝΔ ορίζει ότι: «Όσο διαρκεί η βουλευτική περίοδος, ο βουλευτής δεν διώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με άλλο τρόπο περιορίζεται χωρίς άδεια του Σώματος. Επίσης δεν διώκεται για πολιτικά εγκλήματα βουλευτής της Βουλής που διαλύθηκε, από τη διάλυση της και έως την ανακήρυξη των βουλευτών της νέας Βουλής. Η σχετική άδεια δίδεται από τη Βουλή υποχρεωτικά εφόσον η αίτηση της εισαγγελικής αρχής αφορά αδίκημα το οποίο δεν συνδέεται με την άσκηση των καθηκόντων ή την πολιτική δραστηριότητα του βουλευτή. Η Βουλή, με ευθύνη του Προέδρου της, αποφαίνεται υποχρεωτικά σχετικά με το αίτημα μέσα σε τρεις μήνες αφότου η αίτηση του εισαγγελέα για δίωξη διαβιβάστηκε στον Πρόεδρο της Βουλής. Η τρίμηνη προθεσμία αναστέλλεται κατά τη διάρκεια των διακοπών της Βουλής. Δεν απαιτείται άδεια για τα αυτόφωρα κακουργήματα».

– Άρθρο 68 παρ. 2: Δικαίωμα στη κοινοβουλευτική μειοψηφία να συστήσει δύο ανά κοινοβουλευτική περίοδο Εξεταστικές Επιτροπές με την υπογραφή 10 βουλευτών: ΝΑΙ 189, ΟΧΙ 94, «ΠΑΡΩΝ» 14

Η πρότασης της ΝΔ ορίζει ότι: «Η Βουλή συνιστά από τα μέλη της εξεταστικές επιτροπές, με απόφαση που λαμβάνεται με πλειοψηφία των παρόντων βουλευτών που δεν μπορεί να είναι κατώτερη των 2/5 του συνόλου των βουλευτών, ύστερα από πρόταση του 1/5 του όλου των βουλευτών. Προκειμένου να συσταθούν εξεταστικές επιτροπές για ζητήματα που ανάγονται στην εξωτερική πολιτική και την εθνική άμυνα, απαιτείται απόφαση της Βουλής που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμό των βουλευτών. Η Βουλή μπορεί να συνιστά δύο ανά κοινοβουλευτική περίοδο εξεταστικές επιτροπές, εφόσον η σχετική πρόταση 10 τουλάχιστον βουλευτών υπερψηφιστεί από τα 2/5 του συνόλου των βουλευτών, ανεξαρτήτως πλειοψηφίας. Τα σχετικά με τη συγκρότηση και τη λειτουργία των επιτροπών αυτών καθορίζονται από τον Κανονισμό της Βουλής».

– Άρθρο 96 παρ. 5: Εξομοίωση στρατιωτικών με τακτικούς δικαστές:

ΝΑΙ 189, ΟΧΙ 94, «ΠΑΡΩΝ» 14

Tο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας για την Αναθεώρηση του Συντάγματος έχει ως εξής:

‘Αρθρο 3 παρ. 1- θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 83, ΟΧΙ 190, ΠΑΡΩΝ 24 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 3 παρ. 2- θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 85, ΟΧΙ 190, ΠΑΡΩΝ 22 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 3 παρ.3- κατάργηση παραγράφου (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 124, ΟΧΙ 170, ΠΑΡΩΝ 3 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης)- Επί του όρου «επικρατούσα θρησκεία» (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 83, ΟΧΙ 187, ΠΑΡΩΝ 27 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 5 παρ. 2- Απαγόρευση διακρίσεων και βάσει φύλου, ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 120, ΟΧΙ 170, ΠΑΡΩΝ 7 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 13 παρ. 5-θέσπιση πολιτικού όρκου (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 83, ΟΧΙ 70, ΠΑΡΩΝ 44 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 21 παρ. 1

* Πρόταση ΝΔ: Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα ΝΑΙ 190, ΟΧΙ 107, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

* Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ: Εγγύηση αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους ΝΑΙ 106, ΟΧΙ 182, ΠΑΡΩΝ 9 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 21 παρ. 3- Δικαίωμα στην υγεία (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 115, ΟΧΙ 182, ΠΑΡΩΝ 0 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 21 (προσθήκη παρ. 7)-Δημόσιος έλεγχος βασικών κοινωνικών αγαθών (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 125, ΟΧΙ 172, ΠΑΡΩΝ 0 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 22 παρ. 1- Δικαίωμα ίσης αμοιβής για ίσης αξίας εργασία ανεξαρτήτως ηλικίας (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 129, ΟΧΙ 168, ΠΑΡΩΝ 0 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 22 παρ. 2- Μονομερής προσφυγή σε διαιτησία για τον καθορισμό γενικών όρων εργασίας-κατίσχυση της πλέον ευνοϊκής για τους εργαζόμενους ρύθμισης (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 128, ΟΧΙ 168, ΠΑΡΩΝ 1 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 22 παρ. 4- Απαγόρευση επίταξης προσωπικών υπηρεσιών λόγω απεργίας (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 106, ΟΧΙ 190, ΠΑΡΩΝ 1 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 22 παρ. 5- Αναγωγή της κοινωνικής ασφάλισης σε δίκαιωμα (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 109, ΟΧΙ 170, ΠΑΡΩΝ 18 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 25 παρ. 3-Κατάργηση της απαγόρευσης της καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος-Εισαγωγή της αρχής της επιείκειας (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 107, ΟΧΙ 190, ΠΑΡΩΝ 0 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 28 παρ. 2- Θέσπιση δημοψηφίσματος επί συνθήκης ή συμφωνίας προβλέπουσας μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 94, ΟΧΙ 194, ΠΑΡΩΝ 9 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 32 παρ. 4

* Πρόταση ΝΔ: Εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας ΝΑΙ 158, ΟΧΙ 139, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

* Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ: Εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας ΝΑΙ 83, ΟΧΙ 212, ΠΑΡΩΝ 1 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 32 παρ. 5 – Έκτακτη σύγκληση της απούσας Βουλής για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 83, ΟΧΙ 213, ΠΑΡΩΝ 1 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 33 παρ. 2- Θέσπιση του πολιτικού όρκου κατά την ορκωμοσία του Προέδρου της Δημοκρατίας (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 97, ΟΧΙ 168, ΠΑΡΩΝ 32 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 37 παρ. 2- Θέσπιση υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας του πρωθυπουργού (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 93, ΟΧΙ 180, ΠΑΡΩΝ 24 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 38 παρ. 1- Εποικοδομητική πρόταση δυσπιστίας (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 83, ΟΧΙ 212, ΠΑΡΩΝ 2 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 38 παρ. 2- Ορισμός αναπληρωτή πρωθυπουργού (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 103, ΟΧΙ 182, ΠΑΡΩΝ 12 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 44 παρ.2- Δημοψήφισμα με λαϊκή πρωτοβουλία (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 116, ΟΧΙ 158, ΠΑΡΩΝ 23 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 54 παρ. 1- Θέσπιση αναλογικού εκλογικού συστήματος (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 94, ΟΧΙ 180, ΠΑΡΩΝ 23 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 54 (προσθήκη παρ. 4)

* Πρόταση ΝΔ: Ψήφος των εκτός επικρατείας εκλογέων ΝΑΙ 212, ΟΧΙ 84, ΠΑΡΩΝ 1 (αναθεωρείται)

* Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ: Ψήφος των εκτός επικρατείας εκλογέων ΝΑΙ 108, ΟΧΙ 178, ΠΑΡΩΝ 11 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης)- Ορισμός του αναλογικού εκλογικού συστήματος (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 84, ΟΧΙ 204, ΠΑΡΩΝ 9 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 56 (προσθήκη παρ.5)-Κώλυμα εκλογιμότητας διατελεσάντων βουλευτών επί τρεις διαδοχικές βουλευτικές περιόδους (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 84, ΟΧΙ 202, ΠΑΡΩΝ 11 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 59 παρ. 1- Θέσπιση του πολιτικού όρκου για τους βουλευτές (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 96, ΟΧΙ 169, ΠΑΡΩΝ 32 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 59 παρ. 2- Θέσπιση του πολιτικού όρκου (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 97, ΟΧΙ 167, ΠΑΡΩΝ 33 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 62

* Πρόταση ΝΔ: περιορισμός του βουλευτικού ακαταδίωκτου ΝΑΙ 179, ΟΧΙ 117, ΠΑΡΩΝ 1 (αναθεωρείται)

* Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ: περιορισμούς του βουλευτικού ακαταδίωκτου ΝΑΙ 117, ΟΧΙ 171, ΠΑΡΩΝ 9 (απορρίπτεται)

‘Αρθρο 68 παρ. 2

* Πρόταση ΝΔ: Σύσταση εξεταστικών επιτροπών κατ΄εξαίρεση του κανόνα της πλειοψηφίας ΝΑΙ 189, ΟΧΙ 94, ΠΑΡΩΝ 14 (αναθεωρείται)

* Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ: Σύσταση εξεταστικών επιτροπών κατ΄εξαίρεση του κανόνα της πλειοψηφίας ΝΑΙ 106, ΟΧΙ 166, ΠΑΡΩΝ 15 (απορρίπτεται)

‘Αρθρο 73-Θέσπιση λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας

* Πρόταση ΝΔ: προσθήκη παρ.6 ΝΑΙ 254, ΟΧΙ 32, ΠΑΡΩΝ 11 (αναθεωρείται)

* Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ: τροποποίηση παρ. 1 ΝΑΙ 98, ΟΧΙ 189, ΠΑΡΩΝ 9 (απορρίπτεται)

‘Αρθρο 84 παρ. 2-Εποικοδομητική πρόταση δυσπιστίας (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 83, ΟΧΙ 213, ΠΑΡΩΝ 1 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 86 παρ.3-Κατάργηση της προθεσμίας άσκησης δίωξης του άρθρου 86 παρ.3 (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 274, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 23 (αναθεωρείται)

‘Αρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης)-προσδιορισμός του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 86 παρ.1 (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 84, ΟΧΙ 188, ΠΑΡΩΝ 25 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 96 παρ. 5

* Πρόταση ΝΔ: Στρατιωτικό δικαστήριο ΝΑΙ 189, ΟΧΙ 94, ΠΑΡΩΝ 14 (αναθεωρείται)

* Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ: Στρατιωτικό δικαστήριο ΝΑΙ 103, ΟΧΙ 180, ΠΑΡΩΝ 14 (απορρίπτεται)

‘Αρθρο 101 παρ.1 -Περιφερειακή οργάνωση του κράτους (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 93, ΟΧΙ 189, ΠΑΡΩΝ 15 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 101 παρ.4-Εξειδίκευση της κρατικής μέριμνας για τις νησιωτικές και τις ορεινές περιοχές (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 129, ΟΧΙ 168, ΠΑΡΩΝ 0 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 101 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης)-Εξειδίκευση της κρατικής μέριμνας για τις νησιωτικές και τις ορεινές περιοχές (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 129, ΟΧΙ 158, ΠΑΡΩΝ 10 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 101Α

* Πρόταση ΝΔ: Επιλογή των μελών των Ανεξάρτητων Αρχών ΝΑΙ 158, ΟΧΙ 139, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

* Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ: Ίδρυση νέων Ανεξάρτητων Αρχών με αυξημένη πλειοψηφία της Βουλής-Επιλογή των μελών των Ανεξάρτητων Αρχών ΝΑΙ 84, ΟΧΙ 194, ΠΑΡΩΝ 19 (απορρίπτεται)

‘Αρθρο 102 παρ. 2 – Θέσπιση του αναλογικού εκλογικού συστήματος κατά την εκλογή των αρχών των ΟΤΑ-Λαϊκές συνελεύσεις και τοπικά δημοψηφίσματα (πρόταση ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 105, ΟΧΙ 190, ΠΑΡΩΝ 2 (δεν αναθεωρείται)

‘Αρθρο 112 παρ. 4- κατάργηση παραγράφου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0 ΠΑΡΩΝ 0 αναθεωρείται

‘Αρθρο 113- κατάργηση του άρθρου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

‘Αρθρο 114 παρ.1 – κατάργηση παραγράφου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

‘Αρθρο 114 παρ. 2- κατάργηση παραγράφου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

‘Αρθρο 115 παρ. 1 – κατάργηση παραγράφου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

‘Αρθρο 115 παρ. 2-κατάργηση παραγράφου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

‘Αρθρο 115 παρ. 3 – κατάργηση παραγράφου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

‘Αρθρο 115 παρ. 4- κατάργηση παραγράφου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

‘Αρθρο 119 παρ. 1 – κατάργηση παραγράφου (κοινή πρόταση ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ) ΝΑΙ 297, ΟΧΙ 0, ΠΑΡΩΝ 0 (αναθεωρείται)

ΠΗΓΗ: left.gr

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com