ΣΥΡΙΖΑ: Η χώρα ανοχύρωτη μπροστά στο δεύτερο κύμα με ευθύνη της κυβέρνησης

0

Η Κουμουνδούρου κατηγορεί την κυβέρνηση ότι δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για τη στήριξη της κοινωνίας

Ουσιαστικά μέτρα έστω στο «και πέντε» αντί της προπαγάνδας και των αποσπασματικών κινήσεων ζητάει από τον πρωθυπουργό ο Αλέξης Τσίπρας και η αξιωματική αντιπολίτευση ασκεί σφοδρή κριτική στους κυβερνητικούς χειρισμούς και την αδράνεια που άφησε αθωράκιστη τη χώρα μπροστά στο δεύτερο κύμα.

«Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο. Η καθυστέρηση από εδώ και πέρα συνιστά ένα συνειδητό έγκλημα», τονίζουν στην Κουμουνδούρου, ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, που είχε συνάντηση την Πέμπτη με λοιμωξιολόγους, καταλόγισε την αποκλειστική ευθύνη για την «εγκληματική αδράνεια» στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αποτελεσματικά μέτρα και σχέδιο, έστω την ύστατη ώρα, αντί των αποσπασματικών κινήσεων ζητάει από τον πρωθυπουργό ο Αλέξης Τσίπρας. «Οι μέρες που έρχονται θα είναι δραματικές», προειδοποίησε αποτυπώνοντας την έντονη ανησυχία που επικρατεί στην αξιωματική αντιπολίτευση πως η κυβέρνηση έχει πλέον χάσει τον έλεγχο. Ανησυχία που εντάθηκε μετά την πολύωρη σύσκεψη που είχε ο πρώην πρωθυπουργός με τους αρμόδιους τομεάρχες και επιδημιολόγους και λοιμωξιολόγους στην Κουμουνδούρου την Πέμπτη.

Μια επικοινωνία την οποία επιθυμούν να διατηρήσουν στην αξιωματική αντιπολίτευση προκειμένου να υπάρχει πλήρης εικόνα και ενημέρωση σχετικά με την πορεία της πανδημίας. Ιδίως την ώρα που, όπως όλα δείχνουν, μπαίνουμε για τα καλά στο δεύτερο κύμα με τα κρούσματα να αυξάνονται εκθετικά, τους θανάτους να πολλαπλασιάζονται και τους διασωληνωμένους να αγγίζουν την Παρασκευή τους 128.

Έπειτα από τη συνάντηση ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία επικεντρώνει την κριτική του στην αδράνεια της κυβέρνησης επισημαίνοντας πως, παρότι μεσολάβησαν οκτώ μήνες από το πρώτο κρούσμα στη χώρα μας, δεν χτίστηκε καμία άμυνα απέναντι στην πανδημία.

Καμπανάκι για τις αντοχές του ΕΣΥ

Όπως τονίζουν, η κυβέρνηση σπατάλησε συνειδητά τον χρόνο που είχε με το να «αυτοθαυμάζεται» και να επενδύει στην επικοινωνία αντί να ενισχύει με σχέδιο το ΕΣΥ, τα σχολεία, τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Η κυβέρνηση αδυνατεί να κατανοήσει ότι δεν είναι τα πάντα επικοινωνία, ειδικά όταν μιλάμε για ανθρώπινες ζωές», σημειώνουν χτυπώντας το καμπανάκι για τις αντοχές του ΕΣΥ, το οποίο, όπως προειδοποιούν, εισέρχεται σε οριακή κατάσταση.

Η εκτόξευση των διασωληνωμένων στους 128 – ιστορικό ρεκόρ – την Παρασκευή ήρθε να επιβεβαιώσει τους φόβους και να δικαιώσει τις προειδοποιήσεις της αξιωματικής, και όχι μόνο, αντιπολίτευσης. Σε αυτό το πλαίσιο ο ΣΥΡΙΖΑ, στο υγειονομικό κομμάτι, ζητάει «έστω και την ύστατη στιγμή» ουσιαστικά μέτρα και σχέδιο: επίταξη ιδιωτικών ΜΕΘ, προσλήψεις μόνιμου ιατρονοσηλευτικού προσωπικού, μαζική συνταγογράφηση διαγνωστικών τεστ για τους πολίτες, ουσιαστική εμπλοκή της Πρωτοβάθμιας Υγείας.

Το σκονάκι που δεν κρύβει τις κυβερνητικές ευθύνες

Απέναντι στην κριτική και στα αιτήματα των ανθρώπων της πρώτης γραμμής και των πολιτών που ζουν την καθημερινότητα στα μέσα μεταφοράς, στα νοσοκομεία, στα σχολεία και τους χώρους δουλειάς η κυβέρνηση επέλεξε να στήσει το αφήγημα ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ επιτίθεται στον Σωτήρη Τσιόδρα» και να μοιράσει ακόμα 2 εκατ. ευρώ στα κανάλια εθνικής εμβέλειας. Γραμμή που αποκαλύφθηκε βέβαια με το «σκονάκι» προς τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, το οποίο «Πρώτο Θέμα» και liberal.gr «κάρφωσαν» δημοσιεύοντας την οδηγία Μαξίμου: «Πέραν των προφανών ειδήσεων δίνουμε μεγάλη έμφαση στη στήριξη του Τσιόδρα έναντι των επιθέσεων Τσίπρα».

«Προφανώς και δεν με αγγίζουν. Είναι όμως ντροπή για την κατάντια της ενημέρωσης αλλά και για τον εκφυλισμό της ελευθεροτυπίας και της δημοκρατίας», σχολίασε ο Αλ. Τσίπρας τις εντολές Μητσοτάκη στα φιλικά του ΜΜΕ για επίθεση κατά του ίδιου και του ΣΥΡΙΖΑ.

Κάνουμε κριτική στην κυβέρνηση, όχι στον Τσιόδρα

Πηγές της Κουμουνδούρου σχολίαζαν σχετικά ότι ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία δεν επιτίθεται στον Σ. Τσιόδρα ούτε σε κανένα μέλος της επιτροπής επιστημόνων. Αντίθετα ασκεί σφοδρή κριτική στις πολιτικές της κυβέρνησης αναδεικνύοντας την αδράνειά της στην προετοιμασία της χώρας έναντι του δεύτερου κύματος της πανδημίας, που ξέραμε ήδη από τον Μάρτιο ότι θα έρθει.

Όπως επισημαίνουν, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το κόμμα που έχει καλέσει την κυβέρνηση να ακολουθεί τις εισηγήσεις των επιστημόνων της επιτροπής στα θέματα που άπτονται του επιστημονικού τους πεδίου, δηλαδή την πανδημία και τα μέτρα πρόληψης. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι δεν μπορεί οι εισηγήσεις των επιστημόνων να υποτάσσονται στις πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης. Κάτι που, όπως εκτιμούν στην αξιωματική αντιπολίτευση, έχει γίνει κατά κόρον και εξηγεί το γιατί η κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα τα πρακτικά συνεδριάσεων της επιτροπής.

Μάλιστα κατηγορούν τον Κ. Μητσοτάκη ότι κρύβεται πίσω από την επιτροπή για τις ευθύνες του και την αδράνειά του. Αξίζει όμως να σημειωθεί η παρατήρηση που κάνουν τα στελέχη του κόμματος ότι επιχειρείται να δοθεί επιστημονικός μανδύας σε αμιγώς πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης, με κορυφαίο παράδειγμα την αναφορά πως δεν υπάρχει η δυνατότητα αύξησης των δρομολογίων στις δημόσιες συγκοινωνίες.

«Είναι σφάλμα και οφείλει να αναγνωριστεί» υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά. Επιχείρημα που έρχεται να ενισχυθεί από την αποκάλυψη ότι σχεδόν 300 οχήματα είναι ακινητοποιημένα και θα μπορούσαν με μικρές επιδιορθώσεις και κόστος να βγουν στους δρόμους. Κι όμως, παρά τη δραματική αύξηση των κρουσμάτων, οι εικόνες στοιβαγμένων σαν σαρδέλες επιβατών και των αραιών δρομολογίων συνεχίζονται έως και σήμερα.

Υπεράσπιση της κοινωνίας που διαλύει η κυβέρνηση

Το έτερο σκέλος της παρέμβασης της αξιωματικής αντιπολίτευσης αφορά την οικονομία και την εργασία. Στο επίκεντρο των παρεμβάσεων της Κουμουνδούρου, που κατηγορεί την κυβέρνηση Μητσοτάκη πως έχει αποτύχει να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για τη στήριξη της κοινωνίας, τίθεται η ανάγκη ουσιαστικής οικονομικής στήριξης. Σε εργαζόμενους, ανέργους και τις πληττόμενες επιχειρήσεις, ειδικά από τη στιγμή που η χώρα βρίσκεται ξανά ένα βήμα πριν το lockdown.

Πηγές της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνουν χαρακτηριστικά ότι η κυβέρνηση εμφανίζει μία απολύτως πλασματική εικόνα για τη στήριξη που παρείχε στην πραγματική οικονομία. «Αθροίζει ‘μήλα με πορτοκάλια’ για να καλλιεργήσει εντυπώσεις και να αποκρύψει το γεγονός ότι ούτε η ίδια ούτε οι τράπεζες στηρίζουν την πραγματική οικονομία», σημειώνουν κάνοντας λόγο για μια «στρατηγική εξωραϊσμού».

Ταυτόχρονα ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει πολύ ψηλά στην ατζέντα τον πτωχευτικό νόμο και την άρση προστασίας της πρώτης κατοικίας. «Θα δώσουμε τον αγώνα με την κοινωνία ώστε να προστατευθεί η πρώτη κατοικία», σημειώνουν στελέχη του κόμματος προαναγγέλλοντας συναντήσεις με κοινωνικούς φορείς σε όλη τη χώρα. Στόχος η αναλυτική και πλήρης ενημέρωση των πολιτών, μα κυρίως η κοινωνική πίεση για την αναστολή της εφαρμογής του.

Μάχη κατά νομοσχεδίου Βρούτση – ΣΕΒ

Σκληρή αναμένεται η αντιπαράθεση και η μάχη που θα δώσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης εναντίον του νομοσχεδίου Βρούτση – ΣΕΒ. Ακόμα ένα κορυφαίο νομοσχέδιο που έρχεται σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης προκειμένου να περάσει «στη ζούλα». Ένα σχέδιο νόμου που διαλύει τις εργασιακές σχέσεις, φέρνοντας, εν μέσω πανδημίας και ενόψει ύφεσης άνω του 10%, δεκάωρο, απλήρωτες υπερωρίες, ποινικοποίηση της απεργίας, ξεδόντιασμα του ΣΕΠΕ.

«Θα μας βρουν αποφασιστικά απέναντι στη Βουλή και στην κοινωνία, στο πλευρό των εργαζομένων για την υπεράσπιση του μόχθου και των δικαιωμάτων τους», ξεκαθάρισε η αρμόδια τομεάρχης του κόμματος Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται και στο θέμα των δημόσιων συγκοινωνιών, όπου καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες διακινδυνεύουν την υγεία τους με τριτοκοσμικές εικόνες συνωστισμού και καθυστερήσεων. Όπως αποκάλυψαν οι αρμόδιοι τομεάρχες Ν. Παππάς και Χρ. Γιαννούλης, υπάρχουν στα αμαξοστάσια 270 οχήματα (170 λεωφορεία και 100 τρόλεϊ), τα οποία είναι έτοιμα να βγουν στον δρόμο αφού δεχθούν μικροεπισκευές και τοποθετηθούν οδηγοί. Την ώρα μάλιστα που υπάρχουν τουλάχιστον 15 οδηγοί αποσπασμένοι σε υπουργικά γραφεία.

Αντίθετα η κυβέρνηση συνάπτει σύμβαση με τα ΚΤΕΛ εις βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου, που ακόμα δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα. Κι ενώ τα οχήματα των ΚΤΕΛ δεν καλύπτουν τις προϋποθέσεις αστικής μετακίνησης και δεν διασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών. Τέλος καταγγέλλεται ότι η Ν.Δ. μείωσε τα δρομολόγια των μέσων σταθερής τροχιάς τους μήνες μετά το lockdown σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, ενώ ακύρωσε διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία.

*Ρεπορτάζ του Σπύρου Ραπανάκη στην έντυπη ΑΥΓΗ

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com