ΣΥΡΙΖΑ: Το σχολείο δεν είναι πεδίο υγειονομικού ρίσκου, ούτε εργαλείο πολιτικής σκοπιμότητας

0

«Οι λίγες ημέρες επίπλαστης κανονικότητας – ουσιαστικά δέκα μέρες μαθημάτων – υπηρετούν τον κυβερνητικό σχεδιασμό προκατασκευής πολιτικών κερδών, ένα νέο success story», τονίζει το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ αντιδρώντας έντονα στην ανακοίνωση της κυβέρνησης για σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων, παρά τις ενστάσεις και επιφυλάξεις που διατυπώνει σημαντικό μέρος της επιστημονικής κοινότητας και τις έντονες ανησυχίες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων

«Το σχολείο πρέπει να μορφώνει, δεν είναι πεδίο υγειονομικού ρίσκου, ούτε εργαλείο πολιτικής σκοπιμότητας», είναι το μήνυμα που στέλνει το Τμήμα Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σε αναλυτική του ανακοίνωση (30/4/20) για το άνοιγμα των σχολείων:

«Η κυβέρνηση ανακοίνωσε τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων, παρά τις ενστάσεις και επιφυλάξεις που διατυπώνει σημαντικό μέρος της επιστημονικής κοινότητας και τις έντονες ανησυχίες εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το αχρείαστο αυτό ρίσκο δεν εξυπηρετεί ουσιαστικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα μέτρα που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως φανερώνουν πως η κυβέρνηση πασχίζει να σκηνοθετήσει την επιστροφή στην «κανονικότητα», μέσω βεβιασμένων αποφάσεων, ρητορικών προτροπών και αμφισβητήσιμων επιστημονικών υποθέσεων εργασίας. Οι λίγες ημέρες επίπλαστης κανονικότητας – ουσιαστικά δέκα μέρες μαθημάτων – υπηρετούν τον κυβερνητικό σχεδιασμό προκατασκευής πολιτικών κερδών, ένα νέο success story,

Η απουσία πρότερων και συστηματικών διαγνωστικών ελέγχων μαθητών και εκπαιδευτικών, η κατ’ εξαίρεση για την εκπαίδευση μη-υποχρεωτική χρήση μάσκας, η απουσία κάθε δέσμευσης για δωρεάν παροχή σε όλες και όλους των προβλεπόμενων μέσων προστασίας, οι σοβαρές ανεπάρκειες σε επίπεδο σχολικών υποδομών – ειδικά στο πεδίο της καθαριότητας – η αναφορά σε ανύπαρκτα ειδικά πρωτόκολλα για την προστασία των εκπαιδευτικών και μαθητών, είναι λίγα από τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν τις έντονες επιφυλάξεις και τις ενστάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η επιμονή της κυβέρνησης για επαναλειτουργία των σχολείων είναι αδικαιολόγητη, παιδαγωγικά αχρείαστη και πολιτικά υπερφίαλη, θέτοντας σε αβεβαιότητα την σωματική και ψυχική υγεία εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.

Η ανευθυνότητα αυτή δηλώνει την απουσία ενός ουσιαστικού κοινωνικού και πολιτικού σχεδίου για το ζήτημα της πανδημίας. Ενώ η πανδημία αναδεικνύει την αναγκαιότητα μια σταθερής πολιτικής ενίσχυσης των Δημόσιων υποδομών και λειτουργιών του κοινωνικού κράτους, με αιχμή το ΕΣΥ, την δημοκρατική αναζήτηση έκτακτων κοινών τόπων για την υπεράσπιση της δημόσιας υγείας, η κυβέρνηση παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στο business as usual τόσο θεσμικά όσο και πελατειακά: μεθοδεύει νομοθετικό έργο για την παιδεία και το περιβάλλον παρά την πάνδημη κριτική, οργανώνει την εμπορευματοποίηση των εκτάκτων αναγκών με τις παραδοσιακές αναθέσεις των εκατομμυρίων.

Το υπουργείο Παιδείας αντί να προετοιμάζει την ασφαλή διεξαγωγή των Πανελλήνιων εξετάσεων (σημ. δεν υπήρξε καμία σχετική αναφορά πέραν της ημερομηνίας διεξαγωγής) και την ομαλή έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς (ενδυνάμωση του δημόσιου συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, διορισμοί μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σχολικών νοσηλευτών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, βελτίωση των υγειονομικών συνθηκών σε σχολεία και πανεπιστήμια), επιλέγει να δυναμιτίσει το εκπαιδευτικό σύστημα και τη δημόσια υγεία για να υπηρετήσει τις πολιτικές σκοπιμότητες και την κομματική ιδιοτέλεια της ΝΔ.

Δυστυχώς τα μέτρα που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας δεν αντιστοιχούν στην αγωνία, τις θυσίες και την υπευθυνότητα που επέδειξαν οι πολίτες της χώρας για την έως τώρα αντιμετώπιση της πανδημίας, υπερκαλύπτοντας -στην πλειοψηφία των περιπτώσεων- τις ανεπάρκειες και την ιδιοτέλεια των κυβερνητικών σχεδιασμών».

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com