Αναχρονιστικό, αντιπαιδαγωγικό και βαθιά ταξικό το σχολείο που οραματίζεται η κυβέρνηση της Ν.Δ.

0

Θλιβερή οπισθοδρόμηση στις αντι – εκπαιδευτικές ρυθμίσεις των αλήστου μνήμης υπουργών Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου, δρομολογεί το πολυνομοσχέδιο που συνέταξε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς.

Με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου σχεδιάζονται νέα εμπόδια στη μόρφωση της νέας γενιάς, υψώνονται ταξικοί φραγμοί στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βαθαίνει ο χώρος για την εμπορευματοποίηση της γνώσης. Ουσιαστικά, επανέρχονται οι πλέον συντηρητικές ρυθμίσεις που τόση ζημιά επισώρευσαν στην εκπαίδευση πριν καταργηθούν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Μια απλή ανάγνωση του σχεδίου νόμου αποκαλύπτει την ιδεοληπτική προσήλωση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας σε αναχρονιστικούς δογματισμούς, συντηρητικά πρότυπα και νεοφιλελεύθερες επινοήσεις που αναπαράγουν και διευρύνουν ανισότητες, διαχωρισμούς και αποκλεισμούς. Ότι είναι δημόσιο και δημοκρατικό, επειδή ακριβώς είναι κοινωνικό, με μια προκρούστεια πρακτική πρέπει να μπει στα καλούπια της ιδιοτέλειας, της πειθάρχησης και της χειραγώγησης.

Μετατρέπει τα Γυμνάσια και τα Λύκεια σε απέραντα εξεταστικά κέντρα, σχεδόν διπλασιάζοντας τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, θεσμοθετώντας την τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο καθιστώντας πολύ πιο δύσκολη τη διαδικασία προαγωγής και απόλυσης.

Πιστή στο γενικότερο δόγμα «νόμος και τάξη» αυστηροποιεί τις ποινές των μαθητών, επαναφέροντας ακραίες αναχρονιστικές ρυθμίσεις, που καταργήθηκαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (πολυήμερες αποβολές), καθώς και το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της αναγραφής της διαγωγής στους απολυτήριους τίτλους, που θα τους συνοδεύουν σε όλη τους της ζωή.

Επαναφέρει μια αυταρχική μορφή εσωτερικής και κυρίως πολλαπλής εξωτερικής αξιολόγησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς, με τιμωρητική σκοπιμότητα, οδηγώντας στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου στα όρια της θεσμοθετημένης χειραγώγησης και του ελέγχου των εκπαιδευτικών.

Αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων, με απροσδιόριστα κριτήρια, δημιουργώντας έτσι σχολεία δύο κατηγοριών, προσηλωμένη στο ιδεολόγημα της «αριστείας».

Ορθώνει νέους φραγμούς στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και «κλείνει» ΕΠΑΛ, θεσμοθετώντας ηλικιακό όριο και αποκλείοντας την επαναφοίτηση αποφοίτων λυκείου.

Επιχειρεί να περάσει και άλλες δυσμενείς αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, όπως την αύξηση των ετών ποινής στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Επιδιώκει να αλλάξει την ίδια τη φιλοσοφία του νηπιαγωγείου δίνοντάς του χαρακτηριστικά Γυμνασίου με εκτεταμένη εισαγωγή ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων.

Αυξάνει τον ανώτερο αριθμό μαθητών/τριών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, ανά τμήμα από 22 μέχρι και σε 26, σε απόλυτη αντίθεση με κάθε παιδαγωγική θεωρητική αρχή και εμπειρία.

Η λειτουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από ΑΕΙ η τα θερινά προγράμματα σπουδών δεν αποτελούν καινοτομία. Το νέο που εισηγείται το σχέδιο νόμου είναι η δημιουργία ενός προγεφυρώματος ιδιωτικοποίησης στο πεδίο των δημόσιων Πανεπιστημίων, με επικίνδυνες ασάφειες τυπικής συγκρότησης και λειτουργίας, διδάκτρων, διαβάθμισης πτυχίων που διαμορφώνουν εν συνόλω προσχεδιασμένα ελλείμματα νομιμότητας.

Στη διαδικασία ανάδειξης Πρυτανικών Αρχών στα ΑΕΙ, αναδεικνύεται η πολιτική αλλεργία της ΝΔ σε κάθε έννοια ουσιαστικής δημοκρατικής λειτουργίας. Χωρίς κανένα λόγο επανεισάγει την υποχρεωτική ηλεκτρονική ψηφοφορία, τα προβλήματα δημοκρατικής εγκυρότητας της οποίας είχαν αναφανεί στην εφαρμογή της επί Διαμαντοπούλου – Αρβανιτόπουλου.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν μας αιφνιδιάζει με τις ιδέες της που είναι γνωστές. Ηθικά αδίστακτη και κοινωνικά ανάλγητη, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ χρησιμοποιεί το «μένουμε σπίτι» ως εμβρυουλκό των αναχρονιστικών και νεοφιλελεύθερα ιδεοληπτικών προταγμάτων της. Με τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες σε άτυπη αργία, την εκπαιδευτική κοινότητα «εξ’ αποστάσεως» και την κοινωνία σε καραντίνα η κα Κεραμέως νομίζει πως δικαιούται να εκβιάζει την τυπική νομιμοποίηση του Κοινοβουλίου. Αντί να θέσει τις πολιτικές της στη βάσανο της δημοκρατικής διαβούλευσης και αντιπαράθεσης, σε εύλογο χρόνο, επιλέγει την επιβολή σιωπητηρίου. Δυστυχώς για την ίδια και τη κυβέρνηση, τα μαθήματα Δημοκρατίας δεν διακόπτονται ποτέ…

ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΡΙΣΑΣ

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com