Σπόνσορας των ιδιωτικών κολεγίων το υπουργείο Παιδείας

0

Με το άρθρο 50 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να εξισώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημοσίων ΑΕΙ με εκείνα των ιδιωτικών κολεγίων, παραχωρώντας το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν ή να προσληφθούν στο Δημόσιο όχι μόνο εφόσον υπάρχει αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (όπως ισχύει αποκλειστικά μέχρι σήμερα), αλλά ακόμα και αν υπάρχει απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων

Με μια αντισυνταγματική, κατά την αξιωματική αντιπολίτευση, διάταξη, η σημερινή κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προωθεί με πρωτοφανή και ωμό τρόπο τα συμφέροντα των ιδιωτικών κολεγίων. Συγκεκριμένα, με το άρθρο 50 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας (που συζητείται σήμερα, Τρίτη, στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής), επιχειρεί να εξισώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημοσίων ΑΕΙ με εκείνα των ιδιωτικών κολεγίων, παραχωρώντας το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν ή να προσληφθούν στο Δημόσιο όχι μόνο εφόσον υπάρχει αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (όπως ισχύει αποκλειστικά μέχρι σήμερα), αλλά ακόμα και αν υπάρχει απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων.

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, μιλώντας την Τρίτη στο «Κόκκινο», έκανε λόγο για μεθόδευση υποβάθμισης των πανεπιστημίων με περαιτέρω υποχρηματοδότηση και δημιουργία χώρου για «μπίζνες» από «κολλεγιάρχες».

«Φάνηκε, ήταν έτοιμη από παλιά» η κυβέρνηση, «βασική της επιδίωξη είναι η συρρίκνωση και υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης … να σταλούν πελάτες σε “κολέγια” που ουσιαστικά είναι ΙΙΕΚ … είναι προσπάθεια να γίνει η μόρφωση ακριβή, ακριβότερη από ό,τι είναι ήδη. Και να εκχωρηθεί ένα κομμάτι στην ιδιωτική εκπαίδευση», είπε ο κ. Φίλης σχολιάζοντας το περιεχόμενο του νομοσχεδίου που μεθοδεύει εξίσωση του πτυχίου ΑΕΙ με αυτό του παραρτήματος ξένου κολεγίου στην Ελλάδα. Σημείωσε μάλιστα ότι «είναι μία προσπάθεια που συνδυάζεται με διεθνείς επαφές της κ. Κεραμέως κατά την επίσκεψη Μητσοτάκη στις ΗΠΑ … κύκλοι ενδιαφέρονται να “στήσουν μαγαζάκια” στην Ελλάδα, υποβαθμισμένα “κολέγια”, να κάνουν ανάλογες μπίζνες με Έλληνες “κολλεγιάρχες”».

«”Φυτεύει” στο νομοσχέδιο μία διάταξη», όπως είπε, «με την οποία απόφοιτοι κολεγίων που δεν έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ οι ακαδημαϊκοί τους τίτλοι, όπως συνέβαινε ως τώρα, θα έχουν την δυνατότητα ως πανεπιστημιακής μόρφωσης υποψήφιοι να παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό για τους διορισμούς στο Δημόσιο. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει αμφισβήτηση του Συντάγματος, που προβλέπει ότι τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι δημόσια και όποια του εξωτερικού είναι ομοταγή πρέπει να περνούν από διαδικασία κρίσης … προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένο νομικό, ώστε οποιοσδήποτε με αδιαβάθμητο τίτλο κολλεγίου από το εξωτερικό, με βάση μία ασαφή επαγγελματική αναγνώριση, να μπορεί να παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς για το Δημόσιο. Τώρα, είναι μικρή ρωγμή, σύντομα θα γίνει μεγάλη πόρτα που θα υποβαθμίσει και την εκπαίδευση και το δικαίωμα των νέων να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς του Δημοσίου».

Ανάλογη είναι και η δήλωση του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Ηγουμενίδη, ο οποίος αναφέρει μεταξύ άλλων:

Στην πραγματικότητα, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας λειτουργεί ως ο «άνθρωπος» των ιδιωτικών κολεγίων εξισώνοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημόσιων ΑΕΙ και των ιδιωτικών κολεγίων και βέβαια στοχεύει σε ένα νομικό προηγούμενο για προσλήψεις σε άλλους κλάδους.

Η Κυβέρνηση, αντί να αναμορφώσει τον ΔΟΑΤΑΠ τον οποίο συστηματικά απαξιώνει, στρέφεται ενάντια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και τους αποφοίτους του.

Όλος ο δημοκρατικός κόσμος και οι ευρύτερες προοδευτικές δυνάμεις έχουν υποχρέωση να αναδείξουν και να παλέψουν ενάντια σε αυτή την επιχείρηση απαξίωσης του Δημόσιου Πανεπιστήμιου και των αποφοίτων του.

Το «δίκαιο της Ε.Ε.» επικαλείται το υπουργείο

Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας, σε διευκρινίσεις του, χρησιμοποιεί ως πρόσχημα «το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο». Όπως αναφέρει αναλυτικά (Τρίτη 14/1/20):

Σχετικά με τους ισχυρισμούς περί «δυνατότητας αποφοίτων Κολεγίων να προσληφθούν στο Δημόσιο ως εκπαιδευτικοί» που περιλαμβάνεται στη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων και σε απάντηση δημοσιευμάτων διευκρινίζονται τα εξής:

Η νομοθετική ρύθμιση αποδεικνύει το σεβασμό της χώρας στο δίκαιο της Ε.Ε. ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας του προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο υποβάλλει το σχέδιο νόμου για να αποτραπεί το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4589/2019 είχε προχωρήσει στην κατάργηση της δυνατότητας συμμετοχής υποψηφίων, κατόχων αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων (Οδηγία 2005/36/ΕΚ) και της επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών (Τροποποίηση ΠΔ), πλαισίου που ίσχυε έως και το 2019, για τον διορισμό ή πρόσληψη ως εκπαιδευτικών μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ.
Τα ως άνω προκάλεσαν την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία και επικαλείται τη Συνθήκη Λειτουργίας της Ε.Ε. και είχαν ως αποτέλεσμα την διατύπωση αιτιολογημένης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Επισημαίνεται ότι δικαίωμα συμμετοχής, για πρόσληψη ή διορισμό ως εκπαιδευτικοί, έχουν κάτοχοι τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού ανεξάρτητα από τον τόπο φοίτησης.

Γενικά, η είσοδος στον εκπαιδευτικό κλάδο, μετά και την προτεινόμενη τροποποίηση, θα προβλέπεται για:
Αποφοίτους ΑΕΙ της ημεδαπής
Αποφοίτους εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της αλλοδαπής εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.
Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ
Κατόχους αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.

Η χώρα μας οφείλει να σέβεται και σέβεται ως κράτος-μέλος της Ε.Ε. το Ενωσιακό Δίκαιο και την κείμενη νομοθεσία όπως αυτή ορίζεται στην σχετική Οδηγία που διασφαλίζει για όλους ευκαιρίες για εργασία χωρίς αποκλεισμούς.

ΠΗΓΗ: left.gr

Σχόλια απενεργοποιημένα.

Powered by themekiller.com